În acest weekend a avut loc, la București, conferința NAR –APAIR. Asociația Profesională a Agenților Imobiliari din România (APAIR) a împlinit zece ani și a sărbătorit acest eveniment cu invitați speciali.
42388-foto-site-apair.jpgEste vorba despre membri din board-ul National Association of Realtors (NAR) - John Smaby, Președintele NAR, Joseph Schneider, Director NAR pentru Alianțe Globale și Alina Aeby, Ambasador NAR în România și Republica Moldova.

Modul în care tehnologia afectează activitatea agenților imobiliari și importanța unei educări continue au fost principalele teme discutate în cadrul acestui eveniment. Membrilor APAIR li s-a explicat că modurile în care tehnologia intervine pe piața imobiliară -  motoare de căutare, tutoriale de tipul „învață să faci singur”, servicii a la carte limitate ca scop - sunt absolut legale, sunt modele de business și nimic nu le poate împiedica să câștige un anumit procent din piață.

„Sunt uimit de dedicarea voastră față de domeniul imobiliar. Avem cinci priorități anul acesta. Tema este să spunem povestea noastră. Povestea noastră este în România, în Moldova, în Minnesota, în China. Avem o poveste extraordinară de spus, despre ceea ce facem pentru a reprezenta consumatorii care doresc să dețină o proprietate imobiliară. Nimeni altcineva nu poate spune acestă poveste mai bine ca noi”, a explicat  John Smaby, președintele NAR.

„Regula numărul unu este să existe o comunicare foarte bună cu beneficiarii serviciilor pe care noi le oferim. În ziua de astăzi este din ce în ce mai greu să captezi atenția cuiva. Toată lumea stă cu ochii la telefon sau face ceva la tabletă. Așadar, trebuie să ne asigurăm că povestea noastră este ascultată și auzită. A doua regulă este susținerea realtor-ilor, chiar financiară, atunci când este necesar. Iar datoria realtor-ilor este susținerea clienților. Trebuie să ne asigurăm că, indiferent de locul în care ne aflăm, facem ceea ce este corect, că facem tot ceea ce ne stă în putere pentru a păra drepturile clienților noștri.

Tehnologia ne-a schimbat viața. Totul se întâmplă repede. Iar acest lucru reprezintă o provocare pentru noi toți. Vorbim despre educație, care este principalul beneficiu al celor înscriși în Asociație, dar și despre a ține pasul cu tehnologia. Fiți cu un pas înaintea consumatorilor. MLS-ul este parte din tehnologie, trebuie să fiți mândri că aveți această unealtă și trebuie să susțineți un mod de lucru corect.

Tehnologia nu cere voie, nu spune „te rog” sau „mulțumesc”. Folosiți experiența membrilor noștri, este vorba, în special, despre profesionalism, despre ce putem face pentru a deveni mai bun din punct de vedere profesional.

La NAR avem un program nou, care a fost cerut de către membrii Asociației. Se numește „Angajament față de excelență”. Le cerem membrilor NAR și APAIR să îi întrebe pe alții: „eu mi-am luat acest angajament. Tu ai făcut-o? Ești dispus să treci la pasul următor?” Am primit insigna de realtor, dar asta nu înseamnă că ne putem opri. Cel mai important lucru pe care îl putem face este să continuăm să învățăm”, a conchis președintele NAR.

La rândul său, Alina Aeby, Ambasador NAR în România și Republica Moldova, a pus punctul pe i: „Imobiliarele și afacerile imobiliare nu sunt numai locale. Tehnologia de acum, ne place sau nu, face comunicarea mult mai ușoară și aduce instrumente pentru agenți, ca să fie în legătură cu partenerii de afaceri și cu clienții care pot fi peste tot în lume. Tehnologia ne permite un flux de informații și un acces mult mai ușor la informație și facilitează educația. Bineînțeles că nu toate piețele imobiliare sunt la fel, pentru țările nu sunt la fel, iar fiecare aplică practici diferite.

Nu ne putem opune acestor instrumente, acestor companii care vin cu aceste produse. Trebuie să ne gândim nu cum să le oprim, pentru că nu putem, tehnologia evoluează și schimbă lucrurile și fără noi, ci cum să lucrăm cu ele, cum să le utilizăm. Eu crez că profesia imobiliară este una foarte personală, nu este ceva care poate fi înlocuit atât de ușor. Și, chiar dacă nu putem să oprim valul tehnologic, putem să îl  folosim în avantajul nostru. Este foarte bine să ne gândim la modul în care putem să inovăm în tehnologie cu agentul în minte, să ne gândim la agent. Să punem agentul în mijlocul tranzacției, să facem lucrurile mult mai ușoare pentru agent, să îl facem să arate cât mai profesional. Și, la rândul său, agentul își va ajuta clientul.”

Totodată, Joseph Schneider, Director NAR pentru Alianțe Globale, a vorbit despre importanța calității de membru în organizații profesionale și despre beneficiile pe care le aduce poziția de realtor.

„Vreau să vorbesc despre beneficiile membrilor NAR. Lucrăm continuu la acest aspect, pentru a ne asigura de faptul că a fi membru aduce plusvaloare pentru voi, astfel încât să aveți succes în activitatea de fiecare zi. NAR are peste 1,3 milioane de membri. Șase mii sunt din afara SUA. În prezent, avem 99 de organizații partenere – precum APAIR sau APAIM - din mai bine de 80 de țări. Misiunea declarată a NAR este de a întări și de a angrena această comunitate prin oferirea de informații corecte, resurse și experiențe al căror scop este de a crește atât profesionalismul membrilor noștri, cât și succesul lor în afaceri”, a spus Schneider.

În SUA, 80-85% din tranzacții sunt încheiate cu ajutorul unui agent. Pe de altă parte, în România, doar 10% dintre tranzacțiile imobiliare beneficiază de ajutorul unui agent.

22 April 2019