După pierderi de 500.000 de euro pe 2008, fondatorul Real Time speră ca anul acesta să se oprească la 100.000, maximum 150.000 de euro. Trei procente din companiile care au închiriat birouri în Bucureşti în 2008 au făcut-o prin intermediul RealTime. În 2009, ponderea a sărit la 30%. 

Foto: Sorin StanaUn espresso şi un ceai verde în holul hotelului Sofitel. Barba nerasă şi părul semilung îi dau lui Ion Cătuţoiu un aer boem de rocker-hippie, după cum el însuşi se declară.

În deplină concordanţă cu înfăţişarea ieşită din tipare, este un om care se simte infinit mai bine în culisele companiei pe care o conduce decât sub lumina reflectoarelor presei. „Nu trecem printr-o perioadă foarte fericită.

Toată lumea se aşteaptă să murim şi e foarte dificil să te exprimi, să te explici acum. Cine se scuză, se acuză, după părerea mea", spune el. De data aceasta însă, acceptă să vorbească şi despre business.

Începutul: o tunsoare şi un costum

Până acum, a lucrat doar în imobiliare. Începutul a fost cu totul întâmplător. În 1995, pe când era încă în facultate, un coleg i-a propus să i se alăture în agenţia imobiliară pe care şi-o deschisese. „Nu credeam că o să reuşesc. Aveam părul foarte lung şi nu aveam niciun costum. Nu credeam că o să mi se potrivească", îşi aminteşte. S-a înşelat.

La prima vizionare la care a fost - un apartament cu două camere - vânzarea a fost încheiată pe loc. Recunoaşte amuzat că nu ştia nici măcar cum să scrie antecontractul de vânzare-cumpărare, iar clientul a trebuit să-l ajute. A primit atunci un comision de 120 de dolari, bani care i-au ajuns două luni de zile. Între timp, a căpătat tot mai multă experienţă şi a contribuit la creşterea şi rebranduirea agenţiei prietenului său.

În 1999, când a terminat facultatea, spune că s-a îndrăgostit pur şi simplu de această piaţă. Până atunci, făcuse imobiliare doar pentru că aşa câştiga foarte mulţi bani. „M-am tuns, mi-am cumpărat primul costum şi am început să fac lucrurile foarte serios", punctează el schimbarea. Ce a însemnat asta, mai exact? În primul rând, a fost vorba de schimbarea atitudinii faţă de ceea ce făcea. A început să construiască echipe de vânzări, cărora le-a insuflat tot ce învăţase el până atunci.

Lucrul despre care spune că-l diferenţiază şi acum de concurenţă era faptul că, dincolo de cererile explicite ale clienţilor, el încerca să răspundă nevoilor reale ale acestora, oferindu-le mai multe opţiuni. „Încercam să aflu nevoile clienţilor, să vorbesc foarte mult despre asta şi să vin cu ceva nou, ceva care să-i surprindă. Am făcut foarte mulţi bani din recomandări", povesteşte Cătuţoiu.

A ajuns apoi la un punct în care strategia sa nu mai coincidea cu cea a prietenului său. A decis aşadar să înceapă un drum pe cont propriu. Aşa a luat naştere, în 2003, RealTime, în care a investit un capital iniţial de 50.000 de dolari. Agenţia a pornit din start cu o strategie diferită - aceasta avea comisioane duble faţă de cele practicate în mod uzual în piaţă. De ce? Pentru un serviciu care la vremea aceea nu era mai deloc înţeles. „Credeam foarte mult în piaţa de consultanţă. În 2003, aceasta nu exista. Erau doar agenţii care-şi luau banii din comisioane şi gata", spune el.

Sursa

6 October 2009