Pe fondul evoluţiei pozitive a pieţei de retail de la nivel european, România captează din ce în ce mai mult atenţia investitorilor şi a brandurilor noi din retail, potrivit celor mai recente date publicate de Colliers International la MAPIC 2013.

32380-liana-dumitru.jpgVolumul de investiţii în retail la nivelul Europei a atins €16.2 miliarde în ultimele şase luni ale anului – o creştere medie de 14% comparativ cu anul precedent. Cea mai mare creştere a volumului investiţiilor, de 50% y-o-y, este înregistrată în Europa Centrală şi de Est.

Daca, la nivel continental, Marea Britanie îşi menţine statutul de cea mai atractivă destinaţie pentru investitori, cu o pondere de 33% din capitalul atras în Q2 şi Q3, în Europa Centrală şi de Est, topul este dominat de Rusia şi Polonia, având fiecare o cotă de 6%, respectiv 5% din volumul european al investiţiilor. La rândul său, piaţa de retail din România devine tot mai atractivă pentru investitori, pe măsură ce se accelerează ritmul de intrare a capitalului global în CEE.

Discuţiile cu companiile prezente la MAPIC 2013 evidenţiază această creştere a prezenţei României pe harta europeană a investiţiilor, alături de interesul crescut din partea retailerilor noi pentru ţara noastră.

Cum este văzută piaţa locală de retail din culisele MAPIC 2013:

Prezentă la ediţia din acest an a Târgului Internaţional de Retail şi Real Estate MAPIC, Liana Dumitru, Associate Director în cadrul departamentului de Retail al Colliers International Romania, explică:

”Un exemplu elocvent pentru gradul de atractivitate a pieţei de retail din România îl reprezintă răspunsul companiilor prezente în acest an la MAPIC, în mod specific al celor axate pe dezvoltare în Europa Centrală şi de Est. Astfel, aproape 40% dintre retailerii interesaţi de Europa Centrală şi de Est analizează piaţa din România. Dintre aceştia, 50 sunt retaileri noi, majoritatea provenind din Franţa, Spania, Italia, Germania şi Turcia. De asemenea, ţara noastră se află şi în vizorul unei părţi semnificative dintre dezvotatorii prezenţi la eveniment – cca 30% dintre companiile care vizează CEE şi-au manifestat interesul specific pentru ţara noastră”, a declarat Liana Dumitru.

Târgul imobiliar internaţional MAPIC (Marche Professionelle Imobiliere Comerciale) 2013, considerat a fi principalul punct de întâlnire a industriei de retail de la nivel global, se desfăşoară în această săptămână la Cannes şi se bucură de prezenţa a circa 4,000 de companii din domeniu – retaileri, dezvoltatori, investitori şi furnizori de servicii adiacente.

Pentru mai multe detalii despre MAPIC 2013, accesaţi www.mapic.com

Mai multe informaţii despre evoluţia investiţiilor în retail la nivel european găsiţi in raportul atasat.

DESPRE COLLIERS INTERNATIONAL

Colliers International este unul dintre liderii globali in domeniul consultanţei imobiliare, cu mai mult de 13.500 specialişti care lucrează în 482 de birouri din 62 de ţări. Subsidiară a FirstService Corporation (NASDAQ: FSRV; TSX: FSV si FSV.PR.U), misiunea Colliers este de a accelera succesul partenerilor săi, oferindu-le clienţilor finali, dezvoltatorilor şi investitorilor gama completă de servicii, de la brokeraj, property şi asset management, project management, investiţii şi consultanţă, evaluări şi până la studii de piaţă sau produse adresate băncilor. Cel mai recent studiu anual realizat de compania Lipsey plasează Colliers International pe locul doi în lume ca brand de consultanţă imobiliară.

În România, Colliers Internaţional este lider de piaţă şi oferă servicii complete de consultanţă imobiliară. Mai multe detalii pe www.colliers.ro.

 

14 November 2013