Două tunele de 2 kilometri îngropate la 25 m sub Parcul Herăstrău, cu câte trei benzi de circulaţie fiecare sens, aproximativ zece kilometri de şosea suspendată şi pasaj suprateran pe două niveluri peste calea ferată Bucureşti-Constanţa - este cea mai spectaculoasă variantă pentru realizarea inelului median în zona de nord a Capitalei.

19517-autostrada-urbana-resize.jpgCele trei variante ale inelului median pentru zona de nord a Capitalei au intrat în dezbatere publică. Proiectul va realiza legătură între Şoseaua Colentina şi strada Virtuţii, pe o lungime de aproximativ 16 kilometri şi va avea ca scop fluidizarea circulaţiei rutiere în zona de nord a Capitalei.

"Pe calea principală de rulare se va circula, probabil, cu o viteză de 80 de kilometri, astfel încât fluenţa traficului să nu fie îngrădită. Calea principală va prelua traficul de tranzit şi se va putea astfel realiza interconectarea principalelor drumuri naţionale, autostrăzile A1 şi A3, care vor intra în Bucureşti pe arcul nordic al Capitalei, în felul acesta evitându-se, în bună măsură, afectarea traficului pe arterele principale şi străzile din zona centrală", a explicat şeful Comisiei Tehnice de Urbanism, arhitectul Sorin Gabrea, notează gândul.info.

Principala cale de rulare va avea câte trei benzi pe sens, iar pe toată lungimea acestei artere de circulaţie vor exista de o parte şi de alta poduri rutiere şi artere colectoare. Potrivit specialiştilor, acest sistem va prelua 60.000 de autovehicule, iar zona sa de influenţă urmând să ajungă până la 8.000 de automobile zilnic.

Care sunt cele trei variante de proiect?

În prima variantă, întreg inelul median ar urma să fie construit la sol. Aceasta este varianta cea mai ieftină, preţul estimat fiind de 600 mil euro. Această soluţie nu pare să fie deloc agreată de specialişti. Şi asta pentru că va fi nevoie de un număr mare de exproprieri şi se va folosi o parte din Parcul Herăstrău, teren extrem de preţios.

Varianta a doua presupune construcţia a două tunele subterane care vor trece prin Parcul Herăstrău. Acestea vor fi îngropate la 25 m, sub galeria viitoarei linii de metrou şi vor avea câte trei benzi de circulaţie fiecare. Această variantă ar reduce numărul terenurilor care urmează să fie expropriate, ar rezolva mai uşor nodurile rutiere, ar asigura pătrunderea facilă în zona structurilor pasajelor existente, iar calea ferată ar fi traversată suprateran. În această variantă, inelul median va fi construit la sol până în zona Parcului Herăstrău unde intră în subteran, iar din spatele Casei Presei şoseaua ar urma să fie suspendată.

În a treia variantă, întreg inelul median se va realiza suspendat, excepţie făcând zona Parcului Herăstrău unde va intra în subteran doi kilometri.

"Cele trei variante diferă între ele prin câteva chestiuni fundamentale. Este vorba de realizarea, în zona protejată a lacului şi Parcului Herăstrău, a unui tunel subteran care ar trebui să aibă o lungime de aproximativ doi kilometri. A doua diferenţă majoră este dată de realizarea pe segmentul dintre A3 şi Şoseaua Pipera, în formulă la sol sau deasupra căii ferate, pe o lungime de circa doi kilometri. Celelalte diferenţe semnificative sunt în zona de vest a sistemului, în zona de relaţionare cu A1", a mai explicat Sorin Gabrea.

Oprescu: "Se va merge pe alegerea unei variante cât mai comode"

„Varianta care va fi agreată de bucureşteni şi care va rezulta în urma dezbaterii publice. Nu sunt adeptul celei mai ieftine căci ştiţi cum se spune, nu tot ce e ieftin e şi bun. Se va merge pe alegerea unei variante cât mai comode. Se va alege varianta cea mai bună pentru a elimina înghesuiala din partea de nord a oraşului" a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Potrivit edilului, varianta finală va merge mai departe pentru studiul de fezabilitate şi cel mai probabil va fi construită integral de chinezi.

Cea mai agreată variantă este fie cea suspendată parţial, fie, varianta trei, în care cu excepţia zonei Parcului Herăstrău, întreaga şosea este suspendată. Varianta cu întreaga şosea suspendată, numărul exproprierilor ar fi minim, iar în privinţa costurilor această variantă este mai scumpă cu 30% decât a doua şi cu 60% faţă de prima variantă.


30 June 2011