Cumpărarea unei locuinţe este una dintre cele mai mari nevoi ale românilor. Dar până la momentul la care acest lucru este posibil, mulţi aleg să locuiască cu chirie. Alegerea locuinţei, în acest caz, poate fi îngreunată de un criteriu cât se poate de subiectiv: gusturile proprietarilor. Pentru că aceştia pot accepta sau pot refuza un client pe baza impresiei pe care acesta o lasă. Astfel, un client timid care gafează din cauza emoţiilor poate fi catalogat drept neserios, chiar dacă pe termen lung se putea dovedi a fi cea mai bună alegere. Pentru a nu se ajunge în asemenea situaţii, există câteva reguli care trebuie respectate.

33753-rental-age.jpgOrice client care îşi doreşte să închirieze o locuinţă bună la un preţ bun trebuie să ştie un lucru: oamenii sunt dificili. Acest lucru fiind stabilit, este de la sine înţeles că banala alegere a unei locuinţe de închiriat se poate transforma într-un adevărat joc psihologic.

„O atitudine pozitivă şi o relaţie bună cu proprietarul sunt necesare nu doar la momentul primei întâlniri, ci pe toată perioada şederii în chirie. Pentru a obţine o proprietate bună la un preţ bun, chiriaşii trebuie să dea dovadă de tact şi disciplină. Este importantă ţinuta în care potenţialul chiriaş se prezintă la întâlnire, sunt importante gesturile lui şi, mai presus de toate, este important ceea ce spune. Moderaţia este cuvântul cheie”, arată Alina Maier, agent Home Broker.

Sigur, unii ar putea crede că impresionarea proprietarului este un efort nejustificat, în condiţiile în care şi el este interesat să încaseze chiria lunară. Dar mulţi proprietari preferă să aştepte următorul client, indiferent cât durează acest lucru, decât să rişte integritatea locuinţei pentru primul venit.

„Niciun proprietar nu vrea să audă că viitorul chiriaş vrea să dea petreceri săptămânale în locuinţa lui, uneori nici că fumează sau că are animale de companie. Proprietarii vor să vadă oameni cu un loc de muncă stabil, oameni organizaţi, care pot să îşi achite la timp chiria. De asemenea, vor să ştie că se pot baza pe clienţii lor pe termen lung. Astfel, dacă proprietarul propune un contract pe un an, iar clientul cere să semneze un contract pe şase luni, există şanse ca acesta din urmă să fie respins”, arată Sergiu Marcu, broker StarHome.

Bineînţeles, există oferte şi pentru cei care sunt respinşi de majoritatea proprietarilor, dintr-un motiv personal. Similar, există cazuri în care proprietarul ar vrea să îl accepte pe client, dar acesta din urmă nu crede că proprietatea ar fi potrivită pentru el. În asemenea situaţii, răbdarea este o cale sigură spre succes.

„Un agent imobiliar bine pregătit poate găsi locuinţa potrivită pentru orice client, chiar dacă uneori poate dura mai mult decât de obicei. Un alt ajutor poate veni din partea rudelor sau a prietenilor, care poate au chiar ei o ofertă. În alte cazuri, rezolvarea poate veni chiar de la proprietar. Am avut un caz excepţional, unde proprietarii au îndrăgit atât de mult clienta venită la vizionare, încât nu doar că i-au redus chiria de la 500 la 250 euro/lună, dar i-au şi plătit utilităţile o perioadă”, continuă Alina Maier.

Nu în ultimul rând, prietenia cu un agent imobiliar poate aduce rezultate spectaculoase, pe termen lung. Acesta este omul care te poate ajuta la următoarea căutare de locuinţă, indiferent dacă este vorba despre achiziţie sau închiriere, precum te poate sfătui în situaţia în care proprietarul actual îţi crează probleme. Tocmai de aceea, munca lui trebuie apreciată, iar comisionul trebuie achitat.

CITEŞTE ŞI: Criteriul de bază, în construcţia unei case: funcţionalitatea, nu grandomania

 

7 aprilie 2014