Bucureşti, 19 aprilie 2010:  Apropierea sezonului cald şi încetarea furnizării de agent termic de către CET-uri marchează debutul instalării de centrale termice individuale. Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de profil, oferă astfel o serie de sfaturi privind alegerea şi montarea acestora.

17680-catalin-draguleanu.jpgPotrivit unui studiu demarat de Ariston Thermo România, cel mai important criteriu care stă la baza achiziţiei de centrale termice este preţul, în 37% dintre cazuri, urmat de eficienţă şi consum. Brandul este, de asemenea, un criteriu important, alături de garanţia produsului, cu un procent de 7%.

„Cel mai important criteriu care ar trebui să stea la baza procesului de cumpărare nu trebuie să fie preţul ci o evaluare atentă a tuturor caracteristicilor tehnice oferite de produs cât şi a serviciilor conexe precum consultanţa, montajul şi service-ul”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Director de Vânzări al Ariston Thermo România.

Conform analizei demarate de companie, în procesul decizional de achiziţie al unei centrale termice românii solicită informaţii mai întai în cercul de cunoscuţi, apoi prietenilor, familiei, instalatorilor şi consultanţilor din magazine. În acelaşi timp, cele mai de încredere informaţii sunt considerate cele venite din partea cunoscătorilor în domeniu, a instalatorilor şi a prietenilor care au deja experienţă în utilizarea unei centrale termice.

De asemenea, aproximativ jumătate dintre români cumpără o centrală termică împreună cu un alt membru al familiei, în timp ce 22% merg în magazin însoţiţi de instalator.

„Este foarte important să se solicite sfatul unei firme autorizate pentru achiziţia unei centrale termice deoarece o corectă dimensionare a acesteia cât şi condiţiile de instalare sunt foarte importante în funcţionarea optimă şi asigurarea unei perioade cât mai mari de viaţă a produsului”, spune Cătălin Drăguleanu.

Cercetarea Ariston Thermo România mai arată că peste jumătate dintre clienţii de centrale termice fac achiziţia din magazinele dealerilor specializaţi, firme capabile să ofere întreg pachetul aferent de la consiliere ante-vânzare la servicii de vânzare, montaj şi service. Există în acelaşi timp şi un segment de cumpărători care îşi aleg produsele din magazine de tip Do-It-Yourself sau din cele tehnico-sanitare.
 
Aproximativ unul din doi români iau decizia finală de achiziţie direct la raft, având însă deja stabilite principalele funcţii de care trebuie să dispună centrala termică. 40% dintre cumpărători decid încă de acasă ce produs vor să cumpere.

„Există şi un procent de 10% dintre români care nu se informează deloc despre caracteristicile centralei termice şi fac alegerea direct la raft. Trebuie subliniat că acest comportament nu este dezirabil, consumatorii având nevoie să ştie din timp de ce tip de produs au nevoie şi care se potriveşte locuinţei lor”, a mai declarat oficialul Ariston Thermo România.

Majoritatea românilor aleg pentru instalarea unei centrale termice o companie de profil, în timp ce un segment important optează pentru un instalator autorizat.

„Alegerea unei companii specializate pentru montarea centralei termice este ideală deoarece acestea pot oferi informaţii detaliate despre întregul proces şi sfaturi profesioniste despre tipul de echipament care trebuie ales, dar şi despre întregul sistem de încălzire. Totodată acest tip de companii asigură, în majoritatea cazurilor, servicii de montaj şi asistenţă tehnică în şi după garanţie. În ceea ce ne priveşte pe noi, colaborăm direct cu o reţea de peste 400 de companii la nivel naţional care asigură consultanţă şi vânzare. În acelaşi timp, reţeaua de service Ariston Thermo România cuprinde peste 200 de firme de service autorizate care asigură la nivel naţional cea mai mare acoperire de pe piaţă”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.

Studiul Ariston Thermo România mai arată că peste jumătate dintre români apelează la o anumită companie sau instalator la recomandarea unui prieten, în timp ce 26% au mai lucrat deja cu aceştia. În plus, 24% dintre români primesc recomandări privind instalarea şi de la asistenţii din magazine.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional în perioada 6 – 22 decembrie 2010.

# # #

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, lider internaţional în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare.

19 April 2011