Supranumit şi „mallul corporatiştilor”, centrul comercial cu adresa pe Calea Floreasca şi-a deschis astăzi porţile. Promenada Mall este singurul proiect de acest tip construit în ultimii ani, iar în ciuda condiţiilor economice dificile, investiţia depăşeşte 130 milioane euro. În plus, pentru a fi competitiv pe acest segment, centrul comercial aduce nume noi pe piaţa din România, dar şi un design inovativ.

32152-promenada.jpgCapitala are, de astăzi, un nou centru comercial: amplasat lângă staţia de metrou Aurel Vlaicu, Promenada Mall este singurul proiect de acest gen ridicat în totalitate în timpul crizei financiare. Construit la intersecţia a trei bulevarde importante (Calea Floreasca, şoseaua Pipera şi strada Barbu Văcărescu), într-o zonă cu numeroase clădiri de birouri, Promenada a fost deja supranumit „mallul corporatiştilor”. În împrejurumi lucrează peste 35.000 persoane, iar dezvoltatorii estimează că va exista un trafic zilnic de circa 25.000 vizitatori.

  • Promenada Mall are şase niveluri şi oferă vizitatorilor 140 magazine, suprafaţa închiriabilă fiind de 35.000 mp. Centrul dispune de 1.300 locuri de parcare şi 150 locuri pentru biciclete
  • Proiectul a costat peste 130 milioane euro, a fost finanţat de Raiffeisen Evolution, construit de compania Strabag şi conceput de biroul de arhitectură B23T
  • Lucrările de construcţie au început în ianuarie 2012 şi s-au întins pe 22 luni. Au participat peste 1.000 muncitori

De acum înainte, bucureştenii vor beneficia de primul centru comercial cu terasă – ultimul nivel se împarte în zona acoperită şi cea în aer liber, ce se întinde pe 7.000 mp. Terasă pe parcursul zilelor însorite, spaţiul va fi amenajat ca patinoar în perioada de iarnă.

Chiriași cu reputație și nume noi, pentru piața românească

La capitolul chiriaşi, Promenada Mall aduce companii de renume: cei mai mari chiriaşi sunt Peek & Cloppenburg (peste 4.800 mp), Inditex (peste 4.700 mp) şi H&M (aproape 2.300 mp). Totodată, proiectul ridicat de austrieci aduce nume noi pe piaţa românească: magazinul mono-brand LEGO, magazinul Tchibo sau colecţia de decoraţiuni şi produse de amenajări interioare a retailerului H&M.

Compania austriacă intenţionează să continue investiţiile în România, având în plan construcţia unor clădiri de birouri „pentru companii şi antreprenori locali”. Reprezentanţii au declarat că nu exclud tranzacţia Promenada Mall, însă nu au niciun plan pentru viitorul apropiat.

„Suntem dezvoltatori, adică dezvoltăm un proiect, îl închiriem şi apoi vrem să-l vindem cât mai repede pentru a avea bani pentru alte proiecte. Vom păstra în proprietate Promenada Mall pentru o perioadă şi apoi vom vedea. Am primit oferte, dar nu avem niciun plan de vânzarea a proiectului în următoarele luni", încheie Markus Neurauter, managing director Raiffeisen Evolution.

CITEȘTE ȘI: Ce malluri urmează să fie inaugurate anul acesta şi în ce zone ale ţării?



 

17 October 2013