Percepția cumpărătorilor despre agenți

Localizarea exactă Lipsa localizării exacte este principala nemulțumire a vizitatorilor portalurilor imobiliare.

Campania se adresează agenților și dezvoltatorilor imobiliari și a pornit de la o realitate revoltătoare a pieței imobiliare din România relevată de un studiu comandat de imopedia.ro.

  • În piață se regăsesc multe anunțuri false sau inexacte, care prezintă realități deformate ale proprietăților. Localizări inexacte pe hartă, suprafețe prezentate în mod intenționat eronat, formulări care induc în eroare.
  • Principala nemulțumire venită din partea cumpărătorilor, legată de portalurile imobiliare este lipsa de ÎNCREDERE în informațiile prezentate (în special locație, preț și valabilitatea anunțului), urmată de percepția că detaliile despre proprietăți sunt insuficiente, irelevante sau intenționat false.
  • Percepțiile negative ale cumpărătorilor despre agenții imobiliari se formează după experiențe neplăcute în care serviciile oferite de agenți sunt lipsite de consistență și valoare.
  • Majoritatea cumpărătorilor au perceput comisionul agentului drept contravaloarea oferirii de informații despre adresa exactă a proprietății din anunțuri (n.r. - un fel de taxă de vizionare), completată uneori de asistență la servicii conexe (ex. creditare, verificare acte, etc)
95% Dintre cumpărători nu au auzit de Reprezentare Exclusivă
  • Legat de relația dintre agent și cumpărător, majoritatea celor intervievați consideră că agentul a negociat împotriva (sau insuficient în favoarea) intereselor cumpărătorilor.
  • Reprezentare exclusivă este un concept necunoscut pentru majoritatea cumpărătorilor, iar cei care au auzit de el l-au perceput (n.r. - confuzia cu "exclusivitatea") drept unul limitativ și riscant.

Provocarea IMOPEDIA.ro

Dăm startul unei schimbări de perspectivă în abordarea pieței imobiliare, iar această schimbare o începem cu NOI. Portalul imopedia.ro va parcurge un amplu proces de schimbare, pe care îl începem de pe acum.

Agentul imobiliar este cel pe care am mizat în ultimii 22 de ani și o facem în continuare, atunci când proiectăm o tranzacție imobiliară "sănătoasă". În prima etapă ne adresăm exclusiv agentului pe tot parcursul călătoriei sale spre #oLumeImobiliaraMaiBuna, oferindu-i suport pe cel puțin 4 perspective diferite:

1. CUNOAȘTERE

Pentru agenții imobiliari la început de carieră, precum și pentru cei care sunt deschiși la schimbare, vom oferi direct sau indirect accesul atât la educație specifică domeniului imobiliar, cât și cursuri conexe.

2. VALIDARE

O etapă importantă în evoluția agentului imobiliar este aceea de a identifica acele direcții ce se potrivesc cel mai bine cu valorile lui.

3. PREGĂTIRE

12 luni Până la 1 iulie 2022, poți promova GRATUIT cele mai bune proprietăți ale tale!

Înainte de a acționa e necesară o pregatire temeinică pe toate palierele personale și de business. Pentru unii agenți procesul schimbării necesită multe etape intermediare, iar alții preferă să "ardă corăbiile" și să acționeze imediat.

4. ACȚIUNE

Este una dintre cele mai importante etape din procesul schimbării. Pentru a acționa e de asemenea important ca agentul să aibă acces la cât mai multe instrumente și să știe CUM să le folosească eficient.

Păstrând tradiția ultimilor 22 de ani, noi, echipa imopedia.ro, mizăm în continuare pe agentul imobiliar, iar toate acțiunile noastre vor fi îndreptate în direcția valorizării agentului imobiliar profesionist.

Răzvan Muntean - CEO, imopedia.ro

Campania "Schimbă perspectiva!"

În stilul nostru caracteristic, am început comunicarea celor expuse mai sus prin câteva spoturi video neconvenționale, unde punem accent pe practicile regăsite acum în piață, precum și pe diverse paralele cu alte situații similare.

Spot 1 – Imopedia.ro – Schimbă perspectiva

Este spotul principal al campaniei care pune față în față 2 agenți imobiliari care reprezintă de fapt 2 mentalități diferite:

  • Agentul imobiliar al Trecutului – care este tentat să deformeze realitatea și să prezinte proprietatea ca având mai multe beneficii decât are de fapt în realitate: mai mulți mp., o zonă mai bună, un preț nejustificat de mare și chiar să apeleze la diverse tertipuri pentru ca anunțul să pară "nou în piață".
  • Agentul imobiliar al Viitorului – onest, transparent, smart. Pledează în favoarea unui anunț corect, care reflectă situația reală, prezentând totodată și argumente în acest sens.
  • SCHIMBAREA este un PROCES ce necesită timp, dar și implicare din partea tuturor actorilor din piață. Acest spot este totodată o invitație la a vedea lucrurile în evoluția pozitivă a lor, "a vedea partea plină a paharului".

Toti aici regăsim importanța ÎNCREDERII și a ONESTITĂȚII în relația vânzător-agent imobiliar-cumpărător, adică ceea ce breasla imobiliară a numit #oLumeImobiliaraMaiBuna.

Spot 2 – Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face

Parafrazând sintagma “Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”, spotul este de fapt o serie de 3 situații desprinse din viața reală în care este pus Agentul imobiliar al Trecutului, personajul din primul spot. Prezentarea unor informații deformate, inexacte sau eronate are drept efect pierderea ÎNCREDERII, consumul de timp și energie pe care agentul le experimentează pe propria piele.

Spot 3 – IMOPEDIA.ro - Casa agentului imobiliar

Videoul este o discuție pe care cunoscutul om de TV, Cătălin Oprișan (n.r. - cu care ne-am întâlnit la mai multe ediții ZAI), o poartă cu 8 agenți imobiliari care de-a lungul timpului și-au presărat cariera cu diverse schimbări la nivel personal și profesional. Aceștia evocă amintiri de la începutul carierei lor și povestesc relaxat, într-o atmosferă informală, cu bune și rele, cu seriozitate sau umor, ce i-a determinat să aleagă această meserie, cum și-au început cariera, maniera în care au evoluat odată cu piața și cum percepe fiecare dintre ei SCHIMBAREA.

Protagniștii acestui material sunt Ileana Preda (Keller Williams), Alice Necula (Necula Imobiliare), Sorin Răducu (Renet și Vicepreședinte APAIR), Toma Filipovici (Realpro și Președinte APAIR), Daniel Dobre (Renet), Giulio Angheloiu (Președinte Premier Imobiliare), Ștefan Niță (Consultant imobiliar), Sorin Udrea (Realpro și fondatorul MLS Romania).

Imopedia a fost întotdeauna "casa agentului imobiliar". Noi aici am fost întotdeauna ACASA. Mi-ar plăcea ca agenții imobiliari să se întoarcă acasă.

Daniel Dobre - RENET

Despre echipa IMOPEDIA.ro

+22 ani Singura platformă cu adevărat alături de agentul imobiliar

Imopedia.ro este prima platformă imobiliară din România, lansată în 1999 sub numele imobiliare.run.ro devenit imopedia.ro în noiembrie 2008.

Folosind experiența valoroasă a celor 22 de ani de expertiză în care a fost singura platformă imobiliară cu adevărat alături de agentul imobiliar și succesul înregistrat ca lider de piață în București timp de 10 ani consecutiv, dar și cerințele, nevoile, provocarile și realitățile domeniului, imopedia.ro adoptă o nouă poziționare în direcția Reprezentării exclusive, așa cum este ea definită de serviciul MLS (Multiple Listing Service) - reglementat de APAIR.

Overview

  • Practica internațională a demonstrat că trecerea de la intermediere la reprezentare asigură tranzacții corecte și de succes pe piața imobiliară.
  • IMOPEDIA sprijină ambele categorii de agenți imobiliari, oferă educație pieței în vederea trecerii de la intermediere la reprezentare și oferă suport breslei imobiliare în acest proces de tranziție.

Campania - Schimbă perspectiva!

Reprezintă asumarea mesajului manifest de însănătoșire a pieței imobiliare și invitația către toți actorii principali spre o abordare profesionistă, unde valorile principale sunt TRANSPARENȚA, ÎNCREDEREA și COMPETENȚA.

Echipa IMOPEDIA

Schimbarea IMOPEDIA.ro a început, iar noi am avut parte la rândul nostru de susținere : partenerul tradițional Spider Group (sub creația lui Millo Simulov) și noii noștri prieteni de la agenția de comunicare PR(agmat)IQ (mulțumiri speciale Mihaelei Rădăcină)

Un ajutor consistent l-am primit de la breasla de agenți imobiliari, care ne-a fost mereu sursă de inspirație și alături de care vom face #oLumeImobiliaraMaiBuna

Evenimentul de lansare