Imobiliarele trag camioanele pe dreaptaScăderea drastică a comenzilor din zona construcţiilor, care se manifestă în ultima perioadă, va face ca patronii multor companii de transport, în general de mici dimensiuni, să fie nevoite să renunţe la afacere.

"Numărul mare de proiecte imobiliare care s-au sistat, din cauză că băncile nu mai acordă credite, va duce la diminuarea cerinţelor de transport pe acest segment. Companiile mari se vor reorienta însă", a declarat pentru Gândul Ion Lixandru, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

El a adăugat că, în această perioadă a anului, oricum scad cererile de transport, deoarece aprovizionările en gros s-au făcut deja, rămânând de efectuat doar livrările către magazine. De asemenea, activităţile de import-export aproape au fost sistate până la începutul anului.

Alţi lideri de patronat sunt mult mai alarmişti. Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) susţine că până în februarie vor falimenta peste 600 de firme de transport, adică 10% din totalul companiilor de profil, din cauza "creşterii necontrolate a taxelor şi impozitelor, a dobânzilor la credite" şi din cauza „stării infrastructurii".

Lixandru atrage însă atenţia asupra faptului că taxele şi impozitele au rămas neschimbate în ultima perioadă, aşa cum nici starea infrastructurii nu s-a înrăutăţit. "Îngrijorarea celor de la FORT este întrucâtva îndreptăţită, întrucât companiile lor activează cu precădere în zona construcţiilor. În ceea ce priveşte cifra de 600 de firme despre care se spune că vor falimenta, rămâne de văzut ce dimeniuni au acestea - dacă au fiecare câte unul sau două camioane sau sunt companii puternice. Oricum, abia prin martie putem să ne dăm seama de amploarea fenomenului, când construcţiile şi activitatea economică în general revin la normal", a mai spus Ion Lixandru.

Sursa

21 December 2008