C:\WINDOWS\Desktop\BI - RUN_nona\info_run_capital_0108.html

 

ghid1.gif (733 bytes) infotitlu.gif (651 bytes)
  
Imobiliarele, cele mai rentabile pentru micii investitori

CURIERUL NATIONAL - 10.11.2004

          In timp ce majoritatea intreprinzatorilor prefera comertul

          Imobiliarele, cele mai rentabile pentru micii investitori

          Supermarket-urile se extind, micii retaileri pierd teren

      Pe piata romaneasca, majoritatea intreprinzatorilor care infiinteaza noi firme aleg in continuare, ca domeniu de activitate, comertul cu amanuntul, transporturile sau constructiile. Iata ce spun, insa, specialistii firmelor de consultanta financiara despre ultimele trenduri in afaceri si profitabilitatea domeniilor de activitate.
In perioada ianuarie - septembrie 2004, dintr-un total de 112.756 de societati inmatriculate la Registrul Comertului, 26.231 sunt incadrate in sectorul comertului cu amanuntul, 12.348 in cel al transporturilor, in timp ce 10.031 de investitori au ales constructiile.

  Horia Galateanu, consultant in cadrul companiei Roland Berger, ii sfatuieste pe cei care dispun de sume mai mici pentru investitii sa se orienteze catre afacerile imobiliare.

  "Resursele imobiliare sunt, in acest moment, foarte cautate pe piata. In general, investitorii de talie mica cumpara terenuri agricole la preturi mici, pe care le unesc, obtinand un lot mai mare, care le aduce un profit bunicel. Terenurile de la periferii reprezinta, de asemenea, o perspectiva de afaceri, ca si cumpararea de locuinte si transformarea lor intr-unele de lux, ceea ce le creste valoarea", a precizat Galateanu.

   Pentru investitorii de talie medie, specialistul Roland Berger considera ca o solutie la indemana ar fi piata de retail, insa doar pe anumite nise, cum ar fi imbracamintea pentru copii, sau deschiderea unei mici fabrici de ambalaje, tinand cont de dezvoltarea marilor retaileri, consumatori de astfel de produse.

     "Pe piata jucatorilor mai mari, comertul cu amanuntul se dezvolta, intr-adevar, insa la nivel inalt, de tip supermarket, in timp ce segmentul micilor comercianti, de tip standuri en-gros sau chioscuri se prabuseste, pe masura ce retailerii mari cresc. Acest lucru se intampla mai ales din cauza reducerilor de pret pe care jucatorii mari isi permit sa le ofere", a declarat Horia Galateanu.

     Consultantul Roland Berger atrage atentia, de asemenea, asupra unor alte doua sectoare aflate in plina expansiune: cel al produselor farmaceutice si cel al telecomunicatiilor. "Piata de farmaceutice se dezvolta foarte rapid, pe fondul unei cresteri a cererii, astfel incat a ajuns, in patru ani, de la 400-500 de milioane de euro la 800 de milioane - un miliard de euro", a precizat Galateanu.

 

10 November 2004