Imobiliarele,
cele mai rentabile pentru micii investitori
CURIERUL NATIONAL
- 10.11.2004 |
|
In timp ce majoritatea intreprinzatorilor prefera comertul
Imobiliarele, cele mai
rentabile pentru micii investitori
Supermarket-urile se
extind, micii retaileri pierd teren
Pe piata romaneasca, majoritatea
intreprinzatorilor care infiinteaza noi firme aleg in continuare, ca domeniu
de activitate, comertul cu amanuntul, transporturile sau constructiile. Iata
ce spun, insa, specialistii firmelor de consultanta financiara despre
ultimele trenduri in afaceri si profitabilitatea domeniilor de activitate.
In perioada ianuarie - septembrie 2004, dintr-un total de 112.756 de
societati inmatriculate la Registrul Comertului, 26.231 sunt incadrate in
sectorul comertului cu amanuntul, 12.348 in cel al transporturilor, in timp
ce 10.031 de investitori au ales constructiile.
Horia Galateanu, consultant in cadrul companiei Roland Berger, ii sfatuieste
pe cei care dispun de sume mai mici pentru investitii sa se orienteze catre
afacerile imobiliare.
"Resursele imobiliare sunt, in acest moment, foarte cautate pe piata. In
general, investitorii de talie mica cumpara terenuri agricole la preturi
mici, pe care le unesc, obtinand un lot mai mare, care le aduce un profit
bunicel. Terenurile de la periferii reprezinta, de asemenea, o perspectiva
de afaceri, ca si cumpararea de locuinte si transformarea lor intr-unele de
lux, ceea ce le creste valoarea", a precizat Galateanu.
Pentru investitorii de talie medie, specialistul Roland Berger
considera ca o solutie la indemana ar fi piata de retail, insa doar pe
anumite nise, cum ar fi imbracamintea pentru copii, sau deschiderea unei
mici fabrici de ambalaje, tinand cont de dezvoltarea marilor retaileri,
consumatori de astfel de produse.
"Pe piata jucatorilor mai mari, comertul cu amanuntul
se dezvolta, intr-adevar, insa la nivel inalt, de tip supermarket, in timp
ce segmentul micilor comercianti, de tip standuri en-gros sau chioscuri se
prabuseste, pe masura ce retailerii mari cresc. Acest lucru se intampla mai
ales din cauza reducerilor de pret pe care jucatorii mari isi permit sa le
ofere", a declarat Horia Galateanu.
Consultantul Roland Berger atrage atentia, de asemenea,
asupra unor alte doua sectoare aflate in plina expansiune: cel al produselor
farmaceutice si cel al telecomunicatiilor. "Piata de farmaceutice se
dezvolta foarte rapid, pe fondul unei cresteri a cererii, astfel incat a
ajuns, in patru ani, de la 400-500 de milioane de euro la 800 de milioane -
un miliard de euro", a precizat Galateanu.
|