Hypermarket-ul ia caimacul pietei imobiliare


Prezent - 21.04.2006
 

In perfect acord cu ritmul in care romånii isi burdusesc carucioarele de cumparaturi, pietele si vestitele „circuri ale foamei” din capitala se transforma in centre comerciale unde brandurile de firma sau retailerii aflati in plina expansiune incep sa traiasca nesperate povesti de succes.

Imensa piata de consum pe care marii comercianti au descoperit-o intr-o Romånie pe care doar statisticile oficiale o arata saraca, ii motiveaza pe investitori sa continue sa pompeze sute de milioane de euro in noi mall-uri si galerii comerciale. Si nu numai in Bucuresti, ci si in orase care pina acum nu au figurat pe harta de interes a investitorilor. Astfel, noile proiecte totalizeaza investitii de cel putin un milliard de euro, pina in 2007 urmind sa se finalizeze un numa r record de noi spatii comerciale: peste 300.000 de metri patrati.

EXPANSIUNEA CONTINUA

Apetitul ridicat al investitorilor isi gaseste explicatii in cererea ridicata de spatii moderne de retail si in profiturile uriase garantate de aceasta. Desi oferta de spatii comerciale a crescut in ultimii ani, exista inca un dezechilibru major intre cerere si stocul existent. Potrivit unui raport al CB Richard Ellis, din suprafata totala de spatii comerciale, estimata la 860.000 mp, numai aproximativ 34% (300.000 mp) sint localizati in complexe comerciale moderne. Acesta este si motivul pentru care tarifele de inchiriere vor continua sa se mentina, in 2006, la niveluri destul de piperate, ajungind pina la 150 euro/mp lunar.

GALERIILE COMERCIALE IAU CU ASALT CAPITALA

Ultimul proiect livrat pe piata bucuresteana, respectiv centrul comercial Feeria, include un hypermarket Carrefour cu o suprafata de 15.500 mp, o galerie comerciala de 13.500 mp si 1.650 de locuri de parcare. Proiectul, care a necesitat o investitie globala de aproximativ 60 milioane de euro, si-a adjudecat rapid pozitia de lider in clasamentul celor mai mari centre comerciale din Europa Centrala si de Est. O investitie de dimensiuni mai mici, dar semnificativa din punctul de vedere al amplasamentului, o reprezinta Nasaud Shopping Center. Proiectul va fi dezvoltat in zona de sud a capitalei, intre zona Viilor (Trafic Greu) si Calea Ferentari.

Amplasarea in apropierea intersectiei Trafic Greu ii aduce avantajul unui numeros public tinta, format cu precadere din locuitorii cartierelor Rahova, Sebastian, Ferentari si Viilor (circa 300.000 de oameni). Galeria este ridicata pe un teren de 10.000 mp, suprafata construita a cladirii fiind de 5.500 mp. Investitia, care va fi finalizata in septembrie 2006, apartine unei companii israeliene si se ridica la 5,5 milioane de euro.

Pentru piata spatiilor comerciale, anul 2007 se anunta cel putin la fel de benefic ca si acest an: lanturile de hypermarket-uri Carrefour, Cora si Real vor continua sa se extinda, Auchan va deschide primul sau centru din Romånia, Mivan va da in folosinta proiectul Liberty Center (in partea de sud a capitalei), Baneasa Investments va continua sa dezvolte, in zona de nord, Baneasa Shopping Center (suprafata construita va insuma 170.000 mp), iar GTC va finaliza Galleria Bucharest.

Articol integral in Prezent


Eryka Lang
Prezent
 

21 April 2006