Grupul german Henkel, cel mai mare producător de adezivi de pe piaţa locală, susţine că în lipsa investiţiilor străine în imobiliare, vânzările au fost susţinute în primele cinci luni din 2010 de lucrările mici de renovare, derulate în cea mai mare parte cu banii trimişi de muncitorii români din străinătate.

sursa foto:zf.roMajoritatea celor care lucrează în străinătate provin din mediul rural, unde locuinţele nu au baie şi bucătărie.

"Standardul locativ este foarte scăzut în mediul rural, pentru că majoritatea caselor nu au baie şi bucătărie. Primul lucru pe care îl face muncitorul român din mediul rural care lucrează în străinătate când se întoarce în ţară este să construiască o baie. Această situaţie creează premisele unei dezvoltări a pieţei în 2011-2012", spune Andrei Dumitrescu, directorul de vânzări şi marketing al Henkel Divizia de Adezivi.

El consideră că banii trimişi de muncitorii de afară sunt cei mai importanţi pentru industria construcţiilor, deşi în luna aprilie suma totală trimisă de aceştia a scăzut cu 34%, până la 330 mil. euro, faţă de perioada similară din 2009. "Chiar dacă remiterile muncitorilor români au scăzut, trebuie să luăm în calcul şi faptul că aceştia aduc în ţară şi bani care nu apar în statistici, care sunt de o valoare similară.

 
Sursa

29 June 2010