Cererea de materiale de ocnstrucţii este aproape nulă nulă pe o piaţă îngheţată din cauza lipsei proiectelor şi a investiţiilor, însă din a doua jumătate a acestui an se va înregistra o redresare artificială.

17663-adrian_state_32_81620800.jpg‘'Anul acesta va fi unul al proiectelor publice, pentru că Guvernul va aloca în mod cert o serie de fonduri pentru acest tip de investiţii în vederea campaniei electorale de anul viitor, iar piaţa s-ar putea revigora uşor în semestrul al doilea. În orice caz, această redresare va fi una artificială şi nu va reprezenta o creştere sănătoasă a sectorului construcţiilor, cum se întâmplă în economiile sănătoase, pentru că nu avem proiecte şi investiţii private, piaţa imobiliară este paralizată, iar premisele pentru deblocarea acestora în 2011 sunt aproape nule'', a declarat Adrian State, directorul general al Den Braven România.

Den Braven România, producătorul de spume poliuretanice şi hotmelt de pe piaţa locală, a înregistrat în primele trei luni ale anului 2011 vânzări totale în valoare de 8,1 milioane de euro, în creştere cu 25% faţă de nivelul de 6,5 milioane de euro din perioada similară anului 2010.

Avansul vânzărilor a fost determinat în principal de creşterea vânzărilor la export, dar şi de majorarea cotelor de piaţă în România. Astfel, valoarea exporturilor în primele trei luni ale acestui an a atins un nivel de 4,8 milioane de euro, cu 46% mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului 2010. În acelaşi interval, vânzările în Republica Moldova s-au majorat cu 5%, la aproximativ 350.000 de euro.

Pe piaţa locală, vânzările companiei în T1 din 2011 s-au majorat cu 3%, la trei milioane de euro, cele mai importante vânzări fiind realizate în marile reţele de magazine specializate în distribuţia materialelor de construcţii.

Den Braven România şi-a consolidat poziţia de lider pe segmentele pe care activează, deţinând cote de piaţă de peste 50% pe cel al spumei poliuretanice, izolanţi siliconici şi hotmelt, potrivit unui studiu de piaţă realizat de centrul de cercetare Mednet Research.

În 2010, den Braven România a înregistrat vânzări totale în valoare de 39,5 milioane de euro, în creştere cu 28 % faţă de nivelul de 30,8 milioane euro consemnat în 2009. Pentru acest an, compania şi-a stabilit o creştere de 10% a cifrei de afaceri, pe fondul strategiei de vânzări din 2011 care vizează o majorare a cotelor de piaţă în România, precum şi a cererii în creştere pentru exporturi.


Sursa

19 April 2011