Scade puterea de cumpărare, scad şi preţurile. Pe acest principiu, specialiştii spun că este de aşteptat ca în 2010 preţul mediu al plăcilor ceramice de gresie şi faianţă să scadă cu 10%. Şi asta pentru că a crescut mult ponderea plăcilor chinezeşti, care sunt foarte ieftine, în detrimentul celor importate din Italia, Spania sau Egipt.

Cu toate acestea, reprezentanţii Cesarom, cel mai mare producător autohton de plăci ceramice, estimează că preţul produselor proprii va creşte anul acesta cu aproximativ şapte procente.

Dealtfel, Cesarom are planuri mari pentru 2010. Compania, care face parte din grupul Lasselsberger, intenţionează să investească 1,5 milioane de euro în modernizarea fabricii de la Cluj, dar şi extinderea reţelei proprii de retail şi în strategii de marketing. Cum era de aşteptat, cei mai mulţi bani, 1,3 milioane de euro, vor fi folosiţi pentru modernizarea fabricii clujene şi extinderea centrului logistic din acest oraş, dar şi pentru promovarea colecţiilor actuale şi dezvoltarea de noi produse.

Decizia oficialilor companiei este de înţeles, în condiţiile în care, în primele patru luni ale acestui an, fabrica de la Cluj a produs cu 48% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. „În acest moment, în cadrul fabricii se lucrează la capacitatea maximă de 6,5 milioane de metri pătraţi pe an. Pentru unele secţii am decis mărirea numărului de ture şi extinderea programului de lucru, chiar şi în weekend. De asemenea, pentru a reuşi să facem faţă cererii am transformat o linie de producţie de gresie în linie de faianţă", a declarat Eduard Măcărescu, directorul comercial al Cesarom, care a precizat că „triplarea numărului de distribuitori din ultimul an, deschiderea de noi magazine proprii şi debutul exporturilor au condus la nevoia stringentă de a investi în susţinerea creşterii producţiei".

Reprezentanţii Cesarom sunt optimişti şi în privinţa exporturilor. Compania a demarat în acest an exportul produselor, primele ţări vizate fiind Bulgaria, Grecia, Iran, Irak. Potrivit directorului comercial, brandul Cesarom va fi prezent în următorii ani chiar şi în magazinele de profil din Germania, Franţa sau Marea Britanie.

Producătorul intenţionează ca în 2010 să-şi extendă reţeaua proprie de magazine în ţară. Luni va fi inaugurat cel mai mare magazin propriu la Piatra Neamţ, urmând ca până la sfârşitul anului să fie deschise alte trei locaţii. "Investiţia medie este de 50.000 de euro pentru fiecare spaţiu. Urmatoarele magazine vor fi amplasate în Bucureşti, Constanţa şi Braşov, urcând la 7 numărul unităţilor proprii de vânzare", a spus Eduard Măcărescu.

Cesarom estimează pentru 2010 un avans cu 10% a cifrei de afaceri la 38,5 milioane de euro, pe fondul unei scăderi valorice a pieţei cu aproximativ 10%. Astfel, producătorul local va ajunge la 38% din piaţa autohtonă de plăci ceramice, în condiţiile în care în 2009 a reuşit să atingă 36%. De asemenea, pentru 2010 compania mizează pe exporturi de 2 milioane de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 5% din cifra de afaceri prognozată.

 




24 June 2010