Un mega proiect feroviar de 4,5 miliarde euro va lega Germania, Franţa, Austria şi Ungaria. A fost nevoie însă de un referendum în Germania pentru ca proiectul să poată fi dezvoltat. Dar a meritat, căci locuitorii din sud-vestul Germaniei votat în favoarea acestei dezvoltări. Astfel, se încheie controversa despre acest proiect uriaş, care a exclus de la putere în acest land partidul Angelei Merkel.

22291-stuttgart21.jpg

Aproape 60% dintre alegătorii din Baden-Wuerttemberg au votat în favoarea proiectului „Stuttgart 21", staţie de tren care va face parte dintr-o reţea internaţională ce va lega mai multe metropole europene. La referendum s-au prezentat 48% dintre germanii cu drept de vot, ceea ce este o raritate pentru Germania, relatează Reuters. Participarea la acest proiect internaţional a fost oprită anul trecut, în urma unor proteste violente la care au luat parte mii de demonstranţi.

„Stuttgart 21" va avea două tronsoane de cale ferată de mare viteză, iar proiectul în sine presupune şi modernizarea şi mutarea în subteran a gării centrale din Stuttgart. Drept urmare, aproximativ 100 de hectare ocupate acum de şinele de tren vor deveni un centru urban, care va crea 20.000 de noi locuri de muncă.

    22292-gara_subterana.jpg
  • Gara centrală va fi coborâtă cu 11 metri, trotuarul devenind tavan
  • Va avea un sistem inovator de ventilaţie, clădirea fiind aerisită prin circulaţia trenurilor
  • Numărul de linii se va înjumătăţi: opt linii, pe patru platforme, cu o lungime de 420 de metri
  • Actuala gară, cu o vechime de 160 de ani, va fi integrată în noua construcţie

Suprafaţa de circa 100 ha se va transforma într-un cartier multifuncţional - vor exista un centru comercial, clădiri de birouri, dar va fi şi zonă rezidenţială. Se vor ridica circa 11.000 de apartamente, se vor amenaja aproximativ 11 hectare de spaţii verzi, iar aceste activităţi vor genera aproximativ 20.000 de locuri de muncă, conform imformaţiilor oficiale.

22293-images.jpg

În centrul acestei zone se va dezvolta cartierul Europa şi va fi ridicat cu scopul de a deveni una dintre cele mai importante regiuni din Germania. Deja au fost construite mai multe ansambluri de clădiri, iar prima construcţie publică deschisă va fi biblioteca centrală, clădire „verde" în valoare de 74 milioane euro. Lungimea totală a tronsonului „Stuttgart 21" va fi de 57 de kilometri şi ar putea fi gata în 2019.

Proiectul va fi finanţat de mai multe instituţii, dintre care compania germană de transporturi Deutsche Bahn şi guvernul central investesc peste un miliard de euro fiecare, precum şi de guvernul landului Baden-Wuerttemberg, a cărui capitală este Stuttgart, de primăria oraşului, aeroportul Stuttgart şi autorităţile din regiune. 

CITEȘTE ȘI: Soselele Iancului şi Pantelimon, închise pentru modernizare. Află când şi ce schimbări se vor face


29 November 2011