Oprescu nu se lasă şi vrea sa-şi vadă visul cu ochii: autostrada suspendată. Primarul se zbate să găsească investitori pentru proiectul cel mai mediatizat din campania sa electorală. Edilul a avut deja discuții pentru un parteneriat public-privat cu investitori din China şi din Coreea de Sud, potrivit B365.ro.

16269-foto_2.jpgPrimăria Generală a alocat contractul pentru trasarea Planului Urbanistic Zonal şi pentru studiul de fezabilitate al primului tronson al autostrăzii. Numai pentru acest studiu, Primăria Generală va plăti opt milioane euro către cinci firme ce au câştigat contractul.

Două dintre firmele câştigătoare, respectiv SC Western Outdoor SRL și SC Alpha Studio SRL sunt deţinute de Sorin Gabrea și Vlad Cavarnali, amândoi membri în Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Bucureşti, arată B365.ro. Practic, firmele deţinute de Sorin Gabrea şi Vlad Cavarnali vor elabora un PUZ care mai apoi va fi supus avizării în Comisia în care tot ei sunt membri. O reţetă garantată pentru succes. În plus, pentru serviciile oferite de firmele lor, ei vor primi aproximativ 1,6 milioane de euro fiecare (dacă valoarea contractului va fi împărţită în mod egal între cele cinci firme).

Deocamdată, traseul autostrăzii suspendate prin Bucureşti apare în studiul de prefezabilitate. Autostrada urbană, după cum a fost numită oficial, va avea trei tronsoane şi 50 de kilometri.


1 februarie 2011