Este o întrebare pe care şi-o pune fiecare şofer din Bucureşti cel puţin o dată pe zi. Şi face ture-ture până când reuşeşte să găsească un loc. Cu toate acestea, nimeni nu face parcări. În schimb, apar tot mai multe clădiri de birouri.

FOTO:http://www.wired.comPotrivit unui comunicat al agentiei de PR DMI, cine construieşte clădiri cu multe etaje ar trebui să se gândească şi la spaţiile de parcare aferente, fie că este vorba despre spaţii de birouri sau blocuri de locuinţe.

Nu de alta, dar în ambele situaţii clădirile cu pricina atrag un  număr mare de maşini, care, în lipsa parcărilor, nu fac decât să îngreuneze traficul sau chiar să-l paralizeze. 

Cererea de spaţii de birouri a crescut foarte mult în ultimii 6 ani. La fel şi nevoia de locuri de parcare, resimţită atât de angajaţii firmelor care îşi desfăşoară activitatea în clădirea respectivă, cât şi de clienţi, furnizori şi alţi vizitatori. În ciuda acestui fapt, până acum, doar câţiva dezvoltatori ai unor proiecte din Bucureşti s-au gândit la acest aspect şi au luat măsuri.

Este vorba despre unele clădiri situate în centrul Capitalei, care se află la ora actuală în stadiu de proiect: Charles de Gaulle Plaza are 5 niveluri subterane de parcare în care pot intra 350 de maşini, acesta fiind cel mai mare spaţiu subteran de acest fel din Romania,  America House - 3 niveluri, Premium Point - 3 niveluri.  

De asemenea, dezvoltatorii acestor proiecte au hotărât implementarea sistemului  Klaus, care presupune depozitarea maşinilor pe platforme mobile, cu avantajul  triplării unui spatiu normal de parcare, reiese din studiul DMI.

 

Din păcate, legea e destul de permisivă în ceea ce priveşte locurile de parcare. Astfel, constructorii sunt obligaţi ca, o dată cu ridicarea unui imobil de birouri, să facă şi locuri de parcare.

Mai exact, pentru fiecare 60 mp spaţiu util trebuie să fie câte un loc de parcare. Dezvoltatorii oferă pentru o clădire tip clasa A un loc de parcare la fiecare 40-50 mp utili închiriaţi.

Ceea ce e puţin, dacă ne gândim că, pe o suprafaţă de 300 de mp, lucrează, de obicei, 35 de angajaţi, dintre care cel puţin 70% au maşini. Deci ar fi nevoie de încă 25 de locuri de parcare, pe lângă cele 5 care sunt deja asigurate, conform legii.

În Bucureşti există un loc de parcare amenajat la fiecare 23 de maşini.

2 September 2009