0-927-2292129154clipboard16.jpgNoi cartiere rezidenţiale, cel mai mare proiect gen mall inaugurat în 2007 şi retaileri care se bat pe fiecare metru pătrat. Nu este vorba de Bucureşti, ci de o veritabilă capitală a investiţiilor imobiliare a provinciei Cluj-Napoca.

Ultimele săptămâni au marcat o explozie de realizări imobiliare în oraşul de pe Someş. Şi poate cea mai importantă din punct de vedere al investiţiei a fost cea din centrul comercial Polus, nu mai puţin de 140 de milioane de euro.

Centrul se întinde pe o suprafaţă de 80.000 de metri pătraţi şi adăposteşte aproape 200 de magazine de haine, încălţăminte, electro-casnice, fast-food, cosmetice, de la branduri româneşti la firme internaţionale, dintre care unele sunt pentru prima dată în România. Construcţia noului centru comercial a început în urmă cu 15 luni şi a fost realizată de compania TriGranit, iar constructorii susţin că lungimea cablurilor electrice din întregul centru măsoară distanţa dintre Budapesta şi Cluj-Napoca, adică peste 450 de kilometri.

Akademia Center, un nou mall chiar în centrul Clujului

Primul mall modern din centrul oraşului va fi însă Akademia Center. "Acesta va oferi opţiuni variate de divertisment şi relaxare, adresate în special tinerilor şi celor care tranzitează zilnic centrul oraşului. Restaurant panoramic, terase, cafenele cu tematică, internet café, stand-up café bar, billiard, darts, jocuri electronice, sală de fitness sunt doar câteva dintre alternativele care completea ză oferta Akademia", a declarat Liana Dumitru, retail broker în cadrul Colliers International, agentul exclusiv al proiectului. Printre facilităţi Akademia Center va oferi şi o parcare subterană cu peste 300 de locuri de parcare.

Lucrările de construcţie vor începe la finele acestui an şi se vor finaliza în anul 2009. "Proiectul Akademia Center presupune o investiţie totală de peste 30 milioane de euro şi însumează 41.000 de metri pătraţi. Din aceasta, 18.000 de metri pătraţi reprezintă suprafaţa închiriabilă", afirmă Dan Calin Nistor, directorul general al Nisco Invest, dezvoltatorul proiectului.

Diana Roşescu, broker în cadrul departamentului de retail al Colliers International, arată că, pe măsură ce piaţa de retail a Capitalei devine tot mai aglomerată, dezvoltatorii încearcă să-şi intensifice prezenţa în marile oraşe din provincie. "Estimăm că în 2008 vor fi livraţi în provincie aproximativ 320.000 de metri pătaţi de spaţii comerciale în afara Bucureştiului. Mai mult, toate oraşele cu o populaţie mai numeroasă de 75.000 de locuitori au programat să deschidă cel puţin două sau trei centre comerciale în următorii doi-trei ani" precizează Diana Roşescu.

Nici construcţia de locuinţe nu bate pasul pe loc

Carrefourul şi Altexul au sesizat şi ele potenţialul Clujului. Noul hipermarket Carrefour are o suprafaţă de 8.400 metri pătraţi şi peste 2.500 de locuri de parcare gratuite. Şi operatorul de magazine de electronice, electrocasnice şi IT&C, Altex, a deschis un magazin în Cluj sub brandul Media Galaxy, în urma unei investiţii de 1,5 milioane de euro.

Nici construcţia de locuinţe nu bate pasul pe loc în Cluj. Cartierul Bonjour Residence va fi construit în zona Andrei Mureşanu şi va fi ridicat pe o suprafaţă de 6 hectare. Suma totală estimată a investiţiei este de 90 milioane de euro, iar durata proiectului este de maximum cinci ani. Cartierul va conţine peste 1.000 de apartamente, iar termenul de predare este anul 2010. Proiectul se va realiza în etape, primele blocuri fiind date în folosinţă în noiembrie 2008. Blocurile vor conţine apartamente de 1 şi 5 camere, cu suprafeţe cuprinse între 37 şi 200 de metri pătraţi.

Sursa

16 October 2007