Ali Capa, chief investment officer în cadrul companiei de dezvoltare imobiliară Anchor Grup, va părăsi firma care deţine primele două malluri din Bucureşti - Bucureşti Mall şi Plaza România -, urmând să renunţe de asemenea şi la funcţia de director general al reţelei de supermarketuri G'Market, controlată de aceeaşi companie.

13609-11-alicapa-as.jpgMutarea vine la doar trei luni după ce Tunc Capa, preşedintele şi fondatorul companiei şi tatăl lui Ali Capa, şi-a anunţat exit-ul din afacerea Anchor Grup, renunţând la acţiunile pe care le deţinea în schimbul mai multor terenuri şi apartamente, şi la doar o lună după ce şi Ibrahim Paksoy, CEO-ul companiei, a părăsit de asemenea firma.


"Într-adevăr, voi părăsi Anchor Grup după ce am lucrat timp de cinci ani în companie. Am luat această decizie pentru a mă concentra mai mult pe afacerile familiei şi pentru a începe o serie de proiecte proprii. De asemenea, voi continua relaţia cu Anchor Grup în calitate de consultant pentru următoarele luni", a declarat pentru ZF Ali Capa.

Tunc Capa a anunţat la jumătatea acestui an, în momentul în care a spus că va renunţa la poziţia deţinută în cadrul Anchor Group, că se va ocupa în România de un ultim proiect - un centru comercial de tip outlet în Vitan - după care se va retrage de tot din business, lăsând restul proiectelor personale pe mâna fiului său. Ali Capa şi tatăl său provin dintr-o familie de oameni de afaceri de origine turcă, proprietarii unei fabrici de produse alimentare vândută în 1995 către CPC, fond achiziţionat ulterior de Unilever. O altă afacere dezvoltată de familia Capa este Gima, reţeaua de 81 de supermarketuri din Turcia fiind vândută în 2005 către grupul francez Carrefour. Fiecare din cei trei manageri care au părăsit Anchor Grup avea o experienţă de cel puţin cinci ani în cadrul firmei. Din cadrul echipei de conducere mai face parte Radu Tănăsescu, director operaţional, şi Irina Irimie, leasing manager în cadrul Anchor. Reprezentanţii firmei nu au dorit să comenteze plecările managerilor.

Mişcările de executivi în domeniul imobiliar s-au înmulţit în ultimii doi ani, de la începutul crizei, numeroşi investitori încercând să regleze din management problemele cu care se confruntă.

Anchor Grup este unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori imobiliari de pe piaţa locală, cele două malluri din Bucureşti generând anul trecut venituri de circa 38 de milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

În plus, compania mai deţine şi clădirea de birouri Anchor Plaza, precum şi ansamblul rezidenţial InCity Residences cu 500 de apartamente, din care însă nu au fost vândute toate locuinţele. Pe de altă parte, compania are blocat şi un al doilea proiect de birouri, pentru care nu au fost însă găsiţi chiriaşi deocamdată.

Sursa

17 September 2010