0-98-trafic.jpgPlatim cu 15-25% peste pretul real pentru fiecare metru cub de material de constructii pe care il transportam pe drumurile patriei – scrie “Adevarul” (30 ianuarie). Augustin Hagiu, presedintele Asociatiei Transportatorilor Rutieri in Constructii (ATRC), sustine ca infrastructura rutiera autohtona este una cu multe minusuri, fapt care genereaza o serie de costuri suplimentare pentru transportatori.

Potrivit lui Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO), proprietarii de autovehicule care circula in Romania inregistreaza pierderi zilnice de 1,5 milioane de euro. Cum este posibil acest lucru? Prin cresterea consumului de combustibili, determinata de starea precara a infrastructurii rutiere. Si daca in cazul autovehiculelor personale pierderea se vede direct la pompa de benzina sau motorina, in cazul celor care beneficiaza de serviciile transportatorilor rutieri lucrurile sunt mai nunatate.

Platim mai mult pentru fiecare caramida din peretele unei case, daca ea a fost adusa cu masina. „Numai in Bucuresti valoarea pierderilor zilnice generate de infrastructura deficitara este de 500.000 de euro", afirma Laurentiu Plosceanu. Presedintele ARACO identifica si posibile solutii prin construirea de subtraversari sau pasarelele, in special in Capitala. De aceea, el crede ca este deosebit de important sa se demareze, in termen cat mai scurt, proiectele de infrastructura anuntate de autoritati. "Este esential ca ceea ce incearca guvernul sa propuna in buget, in materie de infrastructura, sa devina operational cat mai repede", a mai spus Plosceanu.

Sursa

31 January 2007