Scăderea cu 30% a consumului de ciment pe cap de locuitor, înregistrată în acest an, comparativ cu 2008, a determinat marile companii producătoare să adopte strategii de preţ diferite
pentru a-şi stimula vânzările.
Elveţienii de la Holcim au crescut preţul cimentului cu 2% faţă de anul
trecut, Lafarge a menţinut acelaşi preţ din 2008, iar Carpatcement a scăzut preţurile cu 5% până 12%, în funcţie de sortimentul de ciment.
Anul acesta, potrivit lui Mihai Rohan, directorul Carpatcement Holding, consumul de ciment pe cap de locuitor a scăzut cu aproximativ 30% faţă de 2008, până la circa 400 kg/cap de locuitor,
faţă de recordul de 600 kg/cap de locuitor, înregistrat anul trecut. Carpatcement Holding este singurul producător de ciment din Top 3 la nivel local care a scăzut preţurile între 5% şi 12%.
“Am redus preţurile la sacul de ciment şi discounturile oferite la vânzarea vrac. În 2009, au mers foarte bine lucrările mici, iar vânzările noastre la sac au ajuns la 55% din
total vânzări, în creştere faţă de 2008, când raportul vânzări la sac/vânzări vrac era de 45-55%”, a explicat Rohan.
9 December 2009