Autoturismele, biletele la operă şi alte promoţii oferite la achiziţia unei case noi au fost înlocuite cu reducerile de preţ. Au mai rămas bonusurile de mobilier.

Dezvoltatorii imobiliari au redus substanţial bonusurile pentru achi ziţia de apartamente şi susţin că preţurile au ajuns deja la limita profitabilităţii.

Dacă anii trecuţi locuinţele erau însoţite de o serie de produse, de la mobilă şi obiecte sanitare, la electrocasnice şi chiar automobile, anul acesta comercianţii pun mai mult accent pe reducerile de preţ.

Specialiştii în vânzări spun că bonusurile oferite oricum nu-i atrăgeau pe clienţi, care fac eforturi financiare pentru a-şi achiziţiona locuinţa în această perioadă. Astfel, cea mai bună metodă de vânzare este concentrarea asupra preţului final.

Promoţiile excentrice aduc faimă proiectelor

Maşini, televizoare sau sisteme de aer condiţionat - promoţiile năstruşnice promovate intens lunile trecute de comercianţi au început să dispară de pe piaţă. Mulţi dintre cei care au avut astfel de pachete au renunţat astăzi la ele.

Am avut cele mai interesante promoţii de-a lungul timpului: maşini de lux, abonamente VIP la Operă sau la sala de fitness etc. Am descoperit, pe propria piele, că acestea sunt bune doar ca strategie de marketing şi că nu fac decât să facă proiectul cât mai cunoscut", spun reprezentanţii complexului Lotus Cişmigiu.

În prezent ei se axează pe reducerile de preţ. „Pentru că nu mai avem nevoie de acest lucru şi vrem doar să vindem apartamentele rămase, am respectat dorinţele clienţilor şi avem, la fie care câteva luni, un alt apartament la promoţie. În această lună, un apartament cu două camere este redus de la 170.000 de euro la 147.000 de euro", spun aceştia.

Tot pe reduceri mizează şi Brâncuşi Residence, din Capitală, dar şi Colina Florilor, din Sinaia. Agenţii imobiliari spun că bonusurile nu prea au avut succes la public. „Nu au mers. Maşina constituie un alt tip de nevoie, faţă de casă. Cel mai important criteriu de achiziţie, în acest moment, este preţul", spune Ionuţ Bălău, managing partner Coldwell Banker.

Mobilier şi loc de parcare la preţ redus, dar şi arbuşti

În unele oferte au rămas însă variantele de bonusuri cele mai utile: obiecte sanitare, reduceri la mobilă şi la locul de parcare.

De-a lungul timplului, probabil fiecare ansamblu rezidenţial a avut o ofertă specială. Unii dintre dezvoltatori au văzut că funcţionează şi au continuat, alţii şi-au dat seama că majoritatea clienţilor iau în calcul strict preţul apartamentului şi au renunţat, preferând să reducă, pe cât posibil, acest preţ", spune Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo, companie care deţine un portofoliu de circa 800 de apartamente noi.

Clienţii firmei primesc mobilă de bucătărie de la Mobexpert la achiziţia apartamentelor din Titan, în proiectele Armonia şi Optima şi discount pentru locurile de parcare din Ten Blocks, în Militari.

Clienţii Obor Towers primesc mobilă de bucătărie cadou şi un voucher de discount pentru mobilarea întregului apartament, în timp ce la Green City promoţiile actuale includ arbori şi arbuşti pentru curte, amenajarea de către un specialist peisagist şi bilete la meciurile echipei Unirea Urziceni.

În cazul Adama, cei care cumpără în Evocasa Selecta primesc piese de mobilier Noblesse în valoare de 10.000 de euro.

„Mai jos nu se poate!"

Unii dezvoltatori se plâng că au scăzut deja preţurile la nivel minim, aşa că, nici dacă ar vrea, nu şi-ar mai putea permite să ofere şi alte bonusuri.

Noi am căutat să reducem la minimum posibil preţurile", susţine Hai Solomon, dezvoltatorul pro iectului Obor Towers, unde preţul e de 1.100 euro/mp. Aceste tarife vor concura însă, în curând, cu cele de 400-500 de euro/mp, la care se construieşte acum.

Nu ştim încă dacă preţurile de acum sunt cele mai mici şi nu mai este loc de scăderi. Cert este că în acest moment preţurile terenurilor, dar şi ale construcţiei sunt mult mai mici faţă de perioadele în care se construiau ansamblurile care sunt acum finalizate", spune Adrian Şişchin, şeful agenţiei Re/max.






Sursa

28 April 2010