0-1420-6cda95ea5edcd59b1364b6cbb70ca583.jpgÎn contextul dezvoltarii construcţiilor, a crescut şi cererea pentru un segment de piaţă inexistent în urmă cu câţiva ani: managementul clădirilor. Rata de creştere a acestei pieţe conexe a fost aceeaşi cu a segmentului imobiliaR. Spre deosebire de birourile situate în vile, unde chiriaşul se ocupă singur de administrarea tuturor cheltuielilor aferente spaţiului, în cazul clădirilor de birouri şi a mall-urilor există companii specializate care preiau această activitate.

Suntem pe locul al patrulea în Europa la numărul de noi centRe comeRciale anunţate pentru 2008-2010, spun specialiştii de la Cushman&Wakefield. Cu toate acestea, piaţa spune că România are cel mai scăzut procent din Europa în ceea ce priveşte spaţiile de retail raportate la numărul de locuitori. Acest lucru arată oportunitaţile existente atât pentru apariţia de noi centre comerciale, cât şi pentru dezvoltarea unui domeniu conex: managementul proprietăţii.

Pe măsură ce proiectele anunţate sunt livrate, se impune necesitatea acestui tip de serviciu. După ce au fost realizate design-ul şi mixul de chiriaşi, iar spaţiile comerciale au fost închiriate, managementul proprietăţii începe să facă diferenţa între centrele comerciale, spune Silviu Ionici, director la departamentul de Property Management în cadrul Cushman&Wakefield Activ Consulting.

În general, companiile care se ocupă de managementul proprietăţilor asigură atât set-up management cât şi administrarea lor după deschidere. În cazul centrelor comerciale, set-up management-ul presupune contractarea prestatorilor de servicii pentru centrul comercial, dar şi menţinerea legăturii cu chiriaşii pentru amenajarea spaţiilor, consultanţă pentru design şi consultanţă de marketing.

Sursa

11 July 2008