Care este cea mai buna modalitate de a promova un ansamblu de locuinte? Este o intrebare pe care si-o adreseaza atat dezvoltatorii imobiliari, interesati sa isi canalizeze resursele spre cele mai eficiente metode de promovare si vanzare, dar si clientii, preocupati sa faca cea mai buna si mai sigura alegere.

Targuri imobiliare, site-uri si publicatii de profil, agentii imobiliare sau showroom-urile dezvoltatorilor, unde cauta clientii mai multe detalii si cea mai buna oferta pentru casa pe care si-o doresc?


sursa: jandarmi.net/blogMarketingul imobiliar s-a schimbat radical


In ultimii ani, contactul direct cu dezvoltatorul prin deplasarea la showroom, campaniile desfasurate outdoor, anunturile din ziare, ca si targurile imobiliare au fost depasite de campaniile desfasurate online, care par sa aduca din ce in ce mai multi clienti.

Pentru ca internetul este cel mai la indemana acum, clientii intra si consulta oferta direct pe site-ul dezvoltatorului sau afla despre ea din campanii google AdWords, dar si de pe site-uri specializate pe tranzactii imobiliare, forumuri, unde pot intra in legatura cu specialisti sau cu cu cei care deja au achizitionat apartamente intr-un anumit complex.

„In momentul de fata putem spune ca cea mai eficienta campanie pentru proiectele noastre se desfasoara online. In Bucuresti, din campania de google AdWords avem, in medie, 500 de persoane pe luna interesate de proiectele noastre din Titan.” (Asher Lax, Sales& Marketing Manager, Adama).

„Pentru ca am inteles la timp impactul pe care marketingul on-line il are in imobiliare, dar si cat de mult conteaza recomandarile clientilor mai vechi, am gasit o modalitate de a le impleti. Astfel, in luna octombrie am lansat primul e-banner online interactiv din Romania. Daca pana acum clientii puteau sa vada cum arata un apartament complet finisat si mobilat prin intermediul celor doua apartamente-model din complex, in curand, acestia vor putea sa intre in contact cu locatarii complexului, prin intermediul acestui e-banner.” (Avi Shloush, General Manager Doamna Ghica Plaza).


Targurile imobiliare si ofertele dezvoltatorilor


In Bucuresti, numai in aceasta toamna au avut loc sapte targuri imobiliare, avantajul acestora fiind acela ca aduna intr-un cadru organizat o gama larga de oferte. Astfel, cei care sunt interesati de achizitia unei locuinte pot intr-un timp relativ scurt sa compare ofertele prezente la eveniment.

De cele mai multe ori, pot beneficia si de o calculatie privind acordarea unui credit de catre bancile prezente in targ. Un alt avantaj pe care il ofera targurile imobiliare este acela ca majoritatea dezvoltatorilor si agentiilor vin cu oferte speciale, cum ar fi locul de parcare gratis, bucatarii mobilate sau discounturi substantiale.

”Este dificil sa delimitam exact cum a aflat prima oara un client despre un anumit dezvoltator sau complex rezidential. De cele mai multe ori sursele se impletesc sau se completeaza. Astfel, multi clienti afla informatii de pe mediul on-line sau din presa, vin la showroom pentru a afla mai multe detalii, sau la targuri pentru a beneficia de ofertele speciale. In showroom-ul nostru intra lunar in jur de 30-40 de clienti targetati, care stiu exact ce vor, 90% dintre ei transformandu-se ulterior in cumparatori.” (Nimrod Zvik, Director Marketing Be Igloo).


Campaniile de awareness conteaza


Be Igloo si Vitan Platinum Towers au observat, in ultimele luni, un aflux mai mare de vizitatori ai show-room-urilor ca urmare a campaniilor de marketing neconventionale. Acestia declara ca awareness-ul adus companiei nu i-a facut doar cunoscuti, ci a si determinat oamenii sa vina sa cumpere.

„Cei mai multi au aflat despre noi de la targ, de pe internet sau de la clientii care au cumparat deja. Spre surprinderea noastra, in ultima vreme foarte multe persoane ne suna direct, datorita awareness-ului creat de campaniile noastre de marketing neconventionale.” (Nimrod Zvik, Director Marketing Be Igloo)

„Daca ar fi sa luam in calcul o perioada bine delimitata, de la 1 septembrie ne-au vizitat 250 – 300 potentiali clienti care au aflat despre oferta noastra din mai multe surse: targ, internet, ziare si recomandari.” (Valentin Tanase, Vicepresedinte Platinum Group)

 

 

 

23 noiembrie 2009