Omul de afaceri Iulian Dascălu, 41 de ani, pro­prie­tarul reţelei de centre co­merciale Iulius Mall, este primul român care a reuşit să îi aducă în mallurile sale pe cei mai mari jucători străini din fashion începând cu Inditex, H&M, New Yorker şi terminând cu C&A.

18121-12.jpgDascălu a semnat un contract cu retailerul de îmbrăcăminte C&A, acesta din urmă urmând să deschidă trei magazine în trei dintre cele cinci malluri ale omului de afaceri. C&A va deschide astfel magazine în Palas Iaşi, Iulius Mall Timişoara şi Iulius Mall Suceava. Cele trei spaţii se vor întinde pe o suprafaţă de circa 4.300 de metri pătraţi. Cel mai mare va fi magazinul din Timişoara, ce se va întinde pe două niveluri cu o suprafaţă totală de 1.700 de metri pătraţi. La Iaşi, C&A va ocupa aproximativ 1.380 de metri pătraţi la parterul Palas Mall, iar în Iulius Mall Suceava, tot la parter, 1.225 de metri pătraţi.

C&A este astfel ultimul dintre cei "patru mari" din moda din România care semnează un contract cu Dascălu pentru magazine în mallurile sale. Cel care "a spart gheaţa" a fost în 2008 Inditex, cel mai mare jucător din fashionul autohton, cu afaceri de circa 100 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor din ultimii ani ai com­pa­niei.

La momentul respectiv Inditex a deschis magazine pentru cinci dintre cele şapte branduri cu care este prezent pe piaţă - Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho - în Iulius Mall Iaşi. Un an mai târziu, în 2009, spaniolii deschi­deau alte patru magazine (Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius) în Iulius Mall Timişoara. În 2010 a venit rândul Iulius Mall Cluj pentru a găzdui alte patru magazine ale Inditex. Spaniolii au decis anul acesta să iasă cu brandul Massimo Dutti în provincie. Primele două astfel de magazine au fost inaugurate în februarie, respectiv martie în Iulius Mall Timişoara şi Cluj. Astfel, spaniolii deţin 15 magazine în trei dintre mallurile lui Dascălu.

Încă din toamna anului trecut Iulius Group anunţa că a semnat cu retailerul suedez H&M pentru deschiderea a trei magazine în cadrul Palas Iaşi, în Iulius Mall Timişoara şi Iulius Mall Cluj. H&M a anunţat încă de la intrarea pe piaţă că are în plan să deschidă în acest an opt magazine. Până în prezent au fost inaugurate şase - cinci în Capitală şi unu în Braşov. Mai rămân cele din mallurile lui Dascălu din Cluj şi Timişoara.

În urmă cu circa o lună Iulius Group anunţa că a semnat cu New Yorker un contract pentru deschiderea unui magazin de circa 960 de metri pătraţi în Palas Mall din Iaşi. În reţeaua Iulius, New Yorker este prezent din primăvara anului trecut în mallul din Timişoara, unde ocupă o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp. New Yorker operează în prezent o reţea de 18 magazine în România.

C&A, ultimul intrat în reţeaua Iulius, deţine în prezent opt magazine pe piaţa locală şi a anunţat că vrea să deschidă în acest an alte opt unităţi.

Omul de afaceri Iulian Dascălu a realizat anul trecut venituri de 41,2 milioane de euro din închirierea mallurilor deţinute în Cluj, Timişoara, Suceava şi Iaşi, în creştere cu 3 procente faţă de anul precedent, pe fondul finalizării în luna noiembrie a anului 2009 a unei investiţii de 60 de milioane de euro în extinderea proiectului din Timişoara.

Greii din mallurile lui Dascălu

Iulius Mall Cluj: H&M, Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Massimo Dutti

Iulius Mall Timişoara: H&M, New Yorker, C&A, Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Massimo Dutti

Iulius Mall Suceava: C&A

Iulius Mall Iaşi: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho

Palas Iaşi: H&M, New Yorker, C&A


Sursa

11 May 2011