Hotel Intercontinental: marti, 24 Noiembrie Ora 19:00. Cum intri la receptie te invaluie atmosfera ambientala specifica unui hotel de clasa. Muzica relaxanta, in surdina, oameni de afaceri ce discută relaxat, turişti străini.

Aerul degajat este usor intrerupt de aparitia in holul receptiei a echipei campioane, Unirea Urziceni. Plini de speranta, isi fac loc printre fotolii, si se indreapta spre autocarul ce-i asteapta in fata hotelului. In colt total opus, speranta unui alt grup de oameni nu mai este insa atat de evidenta. 

Tristi, dezamagiti, inconjurati de avocati, clientii proiectului Planorama discuta aprins despre situatia de criza in care se afla: de cel putin doi ani de zile le este amanat termenul de predare a locuintelor pe care le-au contractat, si pe care, multi dintre acestia le-au achitat aproape integral. 

Sunt mai bine de doi ani de cand trebuia sa ne mutam. Primul bloc, T3 este deja gata, l-am achitat 90% si stau in chirie pentru ca nu sunt in stare sa ne puna in posesie. Este inadmisibil! si daca astazi vin aici sa aud povesti, si nu se vine cu solutii concrete, ma voi duce pana in panzele albe pentru a-mi recupera prejudiciul. Voi da in judecata chiar Statul din cauza caruia nu putem fi pusi in posesie, se aude o voce din grupul de suferinta. 

Concret, intalnirea care a avut loc ieri, pe 24 noiembrie, a avut ca scop prezentarea planului de relansare a proiectului Planorama, catre clienti. Primul pas a  fost preluarea intregului proiect de catre compania BSR Europe, ai caror reprezentanti au fost prezenti ieri in fata multimii revoltate, pe buna dreptate. Daca initial se planuise o scurta prezentare ca la carte, nervii clientilor le-au dat planul peste cap, invocand o replica arhicunoscuta a la Caragiale: sa trecem la chestiune

Si s-a trecut la subiect: Stimati clienti, solutia este una singura: fie semnati actul aditional prin care stabilim un nou termen de predare a proiectului, pana la sfarsitul anului 2010 (in cazul primelor 2 blocuri, T3 si T4), fie intram in faliment, ori acest lucru, evident inseamna tot o lunga amanare a acestei situatii, daca nu chiar inchiderea oricarei portite de scapare.

 
Planul de relansare propus presupune:

  • Injectarea de capital suplimentar din partea actionarilor, si a Bancii (in jur de 5 milioane de euro, impartiti in jumatate de catre cele doua entitati),
  • Numirea unui nou project manager din partea BSR Europe,
  • Renuntarea clientilor la penalitati,
  • Adoptarea  actului aditional de catre TOTI clientii din T3 si T4.

Au urmat discutii incinse, lungi negocieri , la finalul carora vehementa clientilor s-a mai domolit, convinsi ca , din pacate aceasta este singura solutie pentru a intra in posesia apartamentelor. La intrebarea ce ati facut cu banii de pana acum nu au primit niciun răspuns.

Am platit 90% din apartament si vreau sa-l am odata!, se aude de la nimeni alta decat Andreea Balan, insotita de Keo si fosta sa colega de trupa Andreea Antonescu.

Spre finalul primei intrevederi, majoritatea clientilor din T3 s-au aratat pro acestei solutii, urmand ca pana in februarie 2010, reprezentantii BSR sa adune semnaturile tuturor clientilor din primele două blocuri, cu anumite conditii: sunt de acord cu semnarea actului aditional privind noul termen de livrare, insa nu sunt de acord cu renuntarea la penalitati. Daca in urma noului termen acordat, dezvoltatorii nu-si respecta promisiunea, clientii vor avea dreptul, conferit chiar prin lege, de a cere despagubiri pentru toata perioada amanarilor. 

Si, povestea continua...

25 November 2009