Impactul recesiunii va fi puternic simtit pe piata centrelor comerciale in 2011, iar anul viitor va fi cel mai slab din ultimii cinci ani pentru dezvoltarea de mall-uri, arata un studiu realizat de compania de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield.

http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://www.ziuadecj.ro/action/image%3FID%3D1945&imgrefurl=http://www.ziuadecj.ro/action/article%3FID%3D5057&usg=__cDfI8xx-jpCMTjUs5Y8VFmCHrOo=&h=279&w=350&sz=31&hl=ro&start=1&um=1&tbnid=4ZkSj0kPkCkrMM:&tbnh=96&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcentre%2Bcomerciale%26hl%3Dro%26rlz%3D1R2GGLL_en%26sa%3DN%26um%3D1Daca anul viitor, pe piata centrelor comerciale din Europa este asteptata livrarea unei suprafete de 7 milioane mp, in 2011 impactul recesiunii va fi puternic simtit, suprafata de spatii comerciale noi ce va fi livrata scazand la 5 milioane mp, cel mai mic numar din 2003 si pana in prezent.

In acest an, consultantii Cushman & Wakefield asteapta livrarea a 8,7 milioane mp de spatii comerciale in intreaga Europa, cu 5% mai putin decat in 2008.

In primul semestru, au fost livrati 3,1 milioane mp de spatii de retail, incluzand 115 noi deschideri de centre comerciale, cu 18% mai putine fata de aceeasi perioada a anului precendent.

Pe plan european, Romania a ocupat anul trecut locul al cincilea in functie de stocul de spatii comerciale livrat, fiind depasita de Rusia, Turcia, Ucraina si Spania. Pe plan local, in 2008 au fost finalizate 25 de centre comerciale, in timp ce alte 12 au fost extinse.




Sursa

9 September 2009