Proprietăţile imobiliare promovate pe Facebook au şanse de a găsi un cumpărător mai repede, datorită expunerii uriaşe. Majoritatea agenţilor imobiliari din străinătate utilizează reţeaua socială pentru a creşte vizibilitatea afacerii, tendinţă urmată şi de români. IMOPEDIA.ro prezintă câteva sfaturi pentru a avea un profil Facebook corect realizat.

31701-fb_imo.jpgPeste 80% dintre agenţii imobiliari din vestul Europei folosesc Facebook pentru a promova proprietăţile sau pentru a creşte vizibilitatea propriei afaceri, arată studiile. Cu peste 1,15 miliarde de utilizatori activi, Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume. România urmează tendinţele internaţionale, astfel că puţine mai sunt companiile care nu se folosesc de avantajele unei pagini de Facebook. În acelaşi timp, consultanţii imobiliari au înţeles că reţeaua de socializare îi poate pune în legătură cu un număr ridicat de potenţiali clienţi şi îi poate ajuta să menţină relaţiile cu toţi colaboratorii.

RECOMANDARE Ami Grünberg: Nivelul performanţei şi al succesului, influenţat decisiv de interesul pentru educare

Vizibilitatea în piaţă a unui agent imobiliar poate creşte simţitor, odată cu includerea Facebook în strategia de marketing, spun specialiştii internaţionali. Activitatea constantă pe cea mai mare reţea de socializare din lume îi ajută pe consultanţi să formeze o comunitate de potenţiali clienţi, să promoveze proprietăţile, dar şi să rămână informaţi în legătură cu activitatea colaboratorilor.

Creează o strategie. Ca şi în alte segmente ale unul business imobiliar, este nevoie de un plan şi pentru activităţile de pe Facebook.

  • Nu deveni vizibil pe o platformă socială fără răspunde în prealabil la câteva întrebări: De ce vrei să îţi faci simţită prezenţa pe Facebook? Cum îţi va îmbunătăţi reţeaua socială activitatea?
  • Stabileşte cât timp vei aloca postărilor, în fiecare zi, şi încearcă să urmezi acest plan, pentru a nu deveni ineficient. Managementul timpului este foarte important în programul aglomerat al unui agent imobiliar
  • Stabileşte o ţintă, pentru o anumită perioadă (ex: un anumit număr de prieteni într-o lună, un număr minim de răspunsuri la postări, etc). Orice ţel trebuie să fie inteligent – specific, măsurabil, realizabil, realist şi cu termen limită

Conectează-te cu potenţialii clienţi. Pagina de Facebook poate fi utilizată pentru a face o legătură mai rapidă şi mai personală cu oamenii cunoscuţi recent. În locul unei cărţi de vizită sau a unui e-mail, te poţi conecta cu ei pe Facebook sau îi poţi invita pe pagina oficială a companiei.

  • Adaugă pe Facebook baza de date cu adrese de e-mail şi nu uita să repeţi această activitate o dată la câteva luni
  • Creează o pagină separată, dedicată exclusiv activităţii profesionale, unde poţi posta mesaje legate de business, articole relevante pentru piaţa imobiliară, linkuri către publicaţii de specialitate sau bloguri, precum şi fotografii ale proprietăţilor aflate pe piaţă

Postările trebuie să fie constante şi de calitate. Au apus demult zilele în care era suficient un singur newsletter lunar, pentru a informa publicul-ţintă cu privire la activităţile profesionale. Datorită social media, oamenii s-au obişnuit să fie la curent cu noutăţile din viaţa cunoscuţilor, iar postările dese te menţin în atenţia cunoscuţilor. Foloseşte pagina de Facebook pentru a-i informa pe clienţi despre activităţile imobiliare, pentru a-i antrena în discuţii cu tematică.

  • Fotografiile sunt esenţiale pe Facebook. Postările trebuie să conţină aproape întotdeauna o fotografie sugestivă – studiile arată că textele cu imagini beneficiază de mai multă atenţie din partea utilizatorilor. Componenta vizuală este importantă în real estate, astfel că sunt recomandate şi filmuleţele tematice
  • Distribuie informaţii de interes general şi opinii ale altora, oamenii caută branduri care să îi ajute. Furnizează linkuri către articole relevante, studii din piaţă sau fotografii cu informaţii despre proprietăţile tranzacţionate
  • Interacţionează cu cei din lista de prieteni, dă „like”-uri şi comentarii adecvate la postările şi fotografiile altora. Fă-ţi simţită prezenţa constant şi îi vei încuraja să facă la fel pe profilul tău

Integrează reţelele sociale în strategia de marketing. Promovează pagina de Facebook în celelalte activităţi imobiliare.

  • Adaugă pagina de Facebook în semnătura de mail sau în orice altă comunicare scrisă cu clienţii
  • Asigură-te că butonul de Facebook este vizibil pe site-ul companiei sau pe blogul imobiliar, astfel încât vizitatorii de pe site să te poată urmări pe reţeaua socială
  • Poţi folosi aplicaţiile Facebook pentru a trimite newsletter clienţilor, iar acestea nu vor intra în directorul de spam
  • Plăteşte pentru promovare pe Facebook şi vei vedea cum creşte comunitatea. Peste 75% din fanii paginilor vin prin anunţuri plătite, acestea fiind o metodă sigură de a mări comunitatea numai cu persoane interesate

Rămâi un profesionist, chiar dacă eşti în spatele monitorului. Oricine are un profil pe Facebook este un potenţial client, astfel că trebuie să fii foarte atent la ce postezi. Renumele tău, al companiei şi al altor colegi poate fi afectat de fotografii nepotrivite sau postări inadecvate. Specialiştii imobiliari de peste hotare ne recomandă să menţinem o atitudine deschisă şi pozitivă în orice postare, să folosim pagina de Facebook pentru a educa publicul larg şi pentru a îmbunătăţi reputaţia profesiei. Niciun moment nu trebuie să uităm că postările ajung la toţi cei din lista de prieteni, astfel că în anumite situaţii, sunt recomandate setările de intimitate.

AFLĂ CUM Poţi să te îmbogăţeşti din imobiliare? Numai respectând anumite principii

 

17 septembrie 2013