Socializarea cu colegii este foarte importantă! Te ajută să îi vezi pe ceilalţi cu alţi ochi. Şeful nu mai pare atât de scorţos, e relaxat, nu-l mai interesează când vii şi dacă pleci mai devreme, cu alte cuvinte e chiar simpatic, iar colega de birou care vorbeşte toată ziua la telefon cu iubitul nu e deloc fată rea. Numai ieşind cu colegii de serviciu în afara companiei îi poţi cunoaşte cu adevărat. De aceea s-au inventat teambuilding-urile sau petrecerile în cadrul companiei.

14508-teambuilding.jpgCompaniile mari, în general, obişnuiesc să organizeze evenimente unde angajaţii să se cunoască mai bine, iar agenţiile de turism le sar în ajutor cu pachete speciale.

„Firmele de succes îşi doresc îmbunătăţirea lucrului în echipă şi sporirea capacităţilor de leadership. Prin activităţile de tip teambuilding, jocuri şi exerciţii personalizate, alese împreună cu reprezentanţii agenţiei noastre, membrii echipei învaţă să inter-relaţioneze, să-şi asume anumite roluri şi mai ales să adopte decizii comune. În acest mod se dezvoltă atitudinea pozitivă, empatia, încrederea şi gestionarea conflictelor între membrii echipei" spune Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours.

Destinaţii alese

Una dintre destinaţiile alese de companii pentru un teambulding este Delta Dunării. O altă destinaţie cerută de mai marii companiilor este zona Rucăr-Bran. Programul oferit de agenţiile de turism se numeşte Asalt Comando şi include orientare, tiroliană, paintball şi deplasare cu ATV-urile. Participanţii sunt împărţiţi în două trupe comando cu o misiune plină de pericole de îndeplinit.

„Scopul este de a-şi dezvolta abilităţile de supravieţuire, orientare şi viteza de reacţie prin această aventură de mare intensitate. La sfârşitul zilei, sărbătorim marea aventură cu o petrecere şi cu un barbeque. Întregul grup se reuneşte în jurul focului de tabără, ascultă cântece de chitară şi participanţii împărtăşesc experienţele din cursul zilei, povestind ce au învăţat despre ei înşişi şi despre echipă" explică Cristian Pandel, manager Christian Tour.

Participanţii vor avea parte de o aventură palpitantă şi la cetatea Sighişoara. Aceştia sunt împărţiţi în echipe mici şi trebuie să dezlege enigme din diverse locuri prin reconstituirea de puzzle-uri, descifrarea de coduri, soluţionarea unor jocuri de cuvinte, interpretarea hărţilor, interacţionarea cu localnicii şi multe altele. Succesul va depinde de munca în echipă, concentrarea asupra indiciilor, manipularea informaţiilor, observaţia pătrunzătoare şi gândirea creativă. La final victoria se sărbătoreşte cu şampanie şi o petrecere tematică.

Pachetele turistice cuprind pe lângă transport, cazare, echipamente şi petreceri tematice, premii surpriză şi fotografii suvenir.

Sunt companii care îşi permit să socializeze în afara ţării, precum Antalya, Egipt, insula Creta sau insula Kos.

Petreceri organizate de firmă

Tot socializarea este şi participarea la o petrecere organizată de companie.

„Locul ales poate fi în aer liber, restaurant, palat, la munte sau la mare, în mijlocul Bucureştiului sau în pădure - oricând şi oriunde. Agenţia se ocupă de decorarea şi amenajarea locului, personalizarea în culorile companiei-client, pornind de la huse pentru scaune şi mese, aranjamente florale şi aranjamente cu baloane. Reprezentanţii agenţiei se ocupă şi de alegerea meniurilor tradiţionale sau internaţionale, băuturilor răcoritoare, şampaniei sau chiar a unei cascade de ciocolată" declară Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours.

Evenimente speciale: conferinţe, congrese

Şi tot pentru a răspunde nevoilor companiilor, agenţiile de turism oferă servicii celor care au nevoie să organizeze conferinţe sau congrese în zone mai deosebite.

„Din totalul clienţilor corporate, ponderea majoritară o deţin domeniile bancar şi farmaceutic. Cele mai multe solicitări, circa 90 %, sunt pentru conferinţe şi congrese cu precădere internaţionale, la ARO Palace 5* din Braşov sau la Hotel Internaţional 4* din Băile Felix. Durata medie a evenimentelor este de trei zile, cu pachete complete de cazare, masă, coffee-break şi logistică necesară evenimentului. Perioadele cu cele mai multe solicitări sunt primăvara (martie-mai) şi toamna (septembrie-noiembrie)" susţine Andrada Crânguş, Director Marketing Transilvania Travel.

„Pentru conferinţe în afara ţării propunem companiilor destinaţii precum Creta, Viena, Budapesta. Expo Congress Hotel din Budapesta are spaţiu pentru organizarea unor conferinţe şi banchete, iar cele patru săli de conferinţe pot fi împărţite în încăperi mai mici" mai spune Cristian Pandel, manager Christian Tour.


22 October 2010