Unul dintre cele mai mari riscuri, atunci când faci retrageri de la bancomat, este ca banii să fie blocaţi de ATM. Este nevoie de o simplă eroare de sistem sau de o ezitare a clientului, înainte să îşi ridice banii livraţi pentru ca numerarul să se întoarcă în aparat. Problema este că dacă banii se întorc în bancomat, nu intră automat şi în contul din care au fost debitaţi. Aşadar, este nevoie de câteva proceduri speciale pentru ca păgubitul să îşi poată recupera banii.

25807-atm.jpgFuncţionarea defectuoasă a bancomatului, o pană de curent sau pur şi simplu o eroare pot face ca bancnotele să nu mai ajungă efectiv în mâna clientului, chiar dacă operaţiunea de debitare a contului s-a realizat. Este important de notat aici faptul că, în multe cazuri, banii sunt retraşi de bancomat din cauza unei ezitări a clienţilor. Bancomatele au senzori în zona de eliberare numerar, iar dacă bancnotele nu sunt preluate de client într-un anumit timp limită, de obicei este vorba despre 20-30 de secunde, atunci banii sunt retraşi automat înapoi. În momentul în care ajung înapoi în bancomat, banii nu ajung neapărat în contul clientului, iar procedurile pentru a recupera suma diferă în funcţie de bancă.

Cele mai mari şanse de succes sunt atunci când bancomantul aparţine băncii emitente a cardului

Cea mai simplă rezolvare este în cazul în care eroarea apare la bancomatul instituţiei financiare care a emis cardul. Odată anunţată banca, sumele pot fi rambursate în contul clientului, iar bancomatul resetat. Dacă problemele apar la bancomatul altei bănci decât cea care a emis cardul, atunci este nevoie ca bancă emitentă să ia legătura cu banca proprietară a bancomatului şi să recupereze pentru client sumele blocate.

Conso.ro a identificat următoarele soluţii pentru situaţia în care numerarul este blocat, dar sumele au fost retrase din cont:

  • Problema se poate rezolva pe loc, dacă bancomatul se află într-o sucursală bancară. Clientul trebuie doar să anunţe angajaţii băncii şi să aştepte soluţii.
  • Dacă bancomatul se află într-o sucursală, dar incidentul s-a petrecut în afara programului de lucru, poate fi folosit numărul de telefon afişat pe ecranul bancomatului, special pentru sesizări de acest tip
  • Dacă bancomatul aparţine altei bănci decât cea care a emis cardul, trebuie contactată atât banca emitentă, cât şi banca deţinătoare a ATM-ului. Este important de ştiut ora la care s-a petrecut evenimentul, cât şi tipul de eroare afişat de bancomat
  • În cazul în care au fost urmaţi toţi aceşti paşi, dar returnarea banilor întârzie sau clientul întâmpină dificultăţi, se poate face o sesizare către Protecţia Consumatorului.

 CITEŞTE ŞI: Capcana cardului de credit: care este limita dintre util şi periculos?

 

 

31 July 2012