Lunile de iarnă pot reprezenta o perioadă delicată pentru proprietarii care vor să vândă o locuinţă, iar cei mai mulţi vânzători amână vizionările până în primăvară. Dar perioada sărbătorilor poate fi folosită în avantajul vânzătorului, deşi mentalitatea generală este că anotimpul rece nu favorizează vânzarea unei locuinţe. Însă tocmai din acest motiv sunt mai puţine proprietăţi pe piaţă, astfel că o locuinţă poate ieşi mai uşor în evidenţă. Mai mult, clienţii hotărâţi nu refuză o ofertă bună, chiar dacă bate la uşă Crăciunul.

28705-iglu.jpgNumărul tranzacţiilor a scăzut puternic faţă de anii de glorie ai pieţei imobiliare, iar puţinii clienţi dispuşi să îşi cheltuiască banii acum sunt mai rezervaţi şi mai pretenţioşi. Concurenţa între vânzători este mult mai aprigă, însă vânzarea unei proprietăţi pe parcursul iernii este una dintre cele mai dificile misiuni – vremea este potrivnică, casele cu grădină nu par atractive, zilele sunt mai scurte, astfel că vizionările se fac pe întuneric. Pe de altă parte, competiţia este mult mai scăzută din partea altor vânzători, iar potenţialii clienţi nu sunt presaţi de probleme profesionale, sunt mai relaxaţi şi au mai mult timp liber la dispoziţie. Mai mult, specialiştii spun că, nefiind foarte mulţi cumpărători în piaţă, proprietarul poate fi sigur că primeşte la vizionare clienţi serioşi, cu adevărat interesaţi de achiziţia unei locuinţe.

„Chiar dacă unii proprietari consideră că perioada sărbătorilor de iarnă este nefavorabilă pentru listarea unei proprietăţi, există şi anumite avantaje. Deşi în timpul vacanţei de iarnă scade numărul potenţialilor cumpărători, aceştia sunt mai calificaţi şi alocă mai mult timp căutării unui cămin. Datele noastre arată că timpul de staţionare în cadrul portalului nostru creşte cu circa 40% în această perioadă”, explică Răzvan Muntean, director general IMOPEDIA.ro

Proprietarii care vor să vândă în această perioadă a anului trebuie să facă nişte eforturi în plus, atrag atenţia specialiştii. O locuinţă scoasă la vânzare trebuie aranjată ca pentru expoziţie, astfel încât potenţialul cumpărător să se simtă ca acasă încă de la prima vizionare. Dar pe perioada iernii, proprietarii trebuie să fie atenţi la anumite elemente specifice sezonului. Vestea bună este că, respectând anumite reguli, o locuinţă poate ieşi mai uşor în evidenţă.

O alee deszăpezită facilitează accesul oricărui potenţial cumpărător

Precipitaţiile îngreunează accesul către orice clădire. Oraşul este plin de mormane de zăpadă şi gheaţă, dar dacă un client nu poate ajunge cu uşurinţă la o vizionare, casa nu se va vinde. Dincolo de obligaţiile legale de a curăţa căile de acces, orice proprietar care vrea să vândă este direct interesat ca aleea de la bloc sau trotuarul de lângă casă să fie deszăpezit şi dezgheţat. Mai mult, un loc de parcare curat va fi un plus în ochii unui potenţial cumpărător. Nu în ultimul rând, proprietarii ar trebui să sublinieze dacă locuinţa este amplasată într-o zonă cu servicii vitale, unde maşinile de deszăpezit vin cu prioritate. 

Ordinea şi temperatura plăcută fac orice vizitator să se simtă ca acasă

O locuinţă care aşteaptă ochiul critic al unui potenţial cumpărător trebuie cosmetizată chiar mai mult decât atunci când trebuie să vină nişte musafiri. În plus, chiar dacă unii proprietari fac economie la căldură, în timpul unei vizionări trebuie să fie o temperatură plăcută în toată casa, deoarece clienţii care nu se simt confortabil nu vor sta prea mult.

„Pentru a pregăti o casă pentru vânzare, trebuie neapărat să se facă ordine şi curăţenie, să fie aranjate cât de cât lucrurile. Proprietarul trebuie să asculte sfaturile agentului imobiliar cu care lucrează, deoarece acesta chiar ştie să vândă!" spune Anca Ghiţă, manager General Service 2000. 

Lumina naturală reprezintă un avantaj

Consilierii imobiliari insistă ca vizionările să se petreacă pe parcursul zilei, deoarece locuinţele sunt mai atractive astfel. Chiar dacă zilele sunt mai scurte în această perioadă, mulţi cumpărători îşi iau nişte zile libere, astfel că proprietarii ar putea programa o întâlnire până se înserează.

„O proprietate luminoasă este o proprietate care se vinde. Trageţi draperiile, jaluzelele, spălaţi geamurile, faceţi orice ca să pătrundă lumina în casă”, sfătuieşte Daniel Balica, reprezentant Sud-Est Imobiliare.

Muzica de pe fundal înveseleşte atmosfera

Pentru a reconstitui o atmosferă familiară, nu trebuie să lipsească muzica. Radioul ce funcţionează în surdină va fi un element prietenos, iar colindele vesele specifice acestei perioade vor reuşi să binedispună orice potenţial cumpărător. Clienţii tind să acorde mai multă atenţie şi să petreacă mai mult timp într-o locuinţă animată de muzică, spun specialiştii. 

Protejarea locuinţei este un plus în ochii vizitatorilor

Cei mai mulţi vânzători (sau agenţii care îi reprezintă) ar prefera ca  vizitatorii să se descalţe, din motive lesne de înţeles în această perioadă a anului. Dacă o astfel de pretenţie ar putea stingheri orice potenţial cumpărător, nimeni nu ar avea nimic de obiectat dacă ar primi învelitori de unică folosinţă. Ba mai mult, celor mai mulţi clienţi le place o astfel de atenţie pentru proprietate, deoarece indică faptul că proprietarul este meticulos şi are grijă de locuinţă. 

Clienţii tind să reţină locuinţele cu un miros plăcut

Orice proprietar ar trebui să se asigure că locuinţa este bine aerisită, iar draperiile sau covoarele nu sunt impregnate cu fum de ţigară sau alte mirosuri neplăcute. Clienţii tind să reţină locuinţele în care miroase frumos, fiind plăcut impresionaţi de arome precum vanilie, scorţişoară, plăcintă cu mere sau fursecuri cu ciocolată. Cu toţii suntem impresionaţi de miresmele plăcute, iar cele naturale cuceresc inconştientul.

„Dar nu trebuie să exagerăm, să existe lumânări parfumate în orice încăpere sau odorizante de cameră care să pulverizeze la fiecare minut, deoarece potenţialii cumpărători vor fi agasaţi, ba chiar se vor întreba dacă nu încercăm să ascundem ceva”, spune consultantul Andrada Nica.

Decoraţiunile de sărbători nu trebuie să lipsească

Luminiţele şi aranjamentele de sezon sunt plăcute şi atrag atenţia oricui, atât la interior, cât şi la exterior, iar locuinţa trebuie să fie primitoare oricând trece un potenţial cumpărător. Însă consilierii imobiliari ne sfătuiesc să nu exagerăm – decoraţiunile trebuie să scoată în evidenţă proprietatea, nu să o domine, iar clienţii vin la vizionarea unei locuinţe, nu la o expoziţie de Crăciun. Dacă există un brad împodobit, acesta nu trebuie să fie mare, pentru a nu ocupa prea mult spaţiu. Dacă elementele sunt dozate cu atenţie şi bun gust, o nouă familie va fi nerăbdătoare să-şi petreacă sărbătorile de iarnă în acest cămin. 

 

CITEşTE şI: Cinci greşeli fatale pe care le fac proprietarii care vor să-şi vândă locuinţa