Mai bine de trei sferturi dintre românii chestionaţi au declarat că preţul este primul criteriu avut în vedere ca importanţă în alegerea unei locuinţe, la fel şi modalitatea de plată, care contează pentru 62% dintre ei potrivit unui studiu realizat de IpoteciDirect, prin intermediul companiei de cercetare Synovate.

Cum îşi aleg românii casele noiReputaţia dezvoltatorului este foarte importantă pentru 43% dintre respondenţi. De asemenea, în cazul cumpărării unei locuinţe noi, locul de parcare (41%) este mai important decât accesul la zonele verzi (38%) şi proximitatea faţă de centrele comerciale (37%).

„Dezvoltatorii rezidenţiali au mizat foarte mult în promovarea proiectelor pe accesul la zonele verzi, pe proximitatea centrelor comerciale, care se dovedesc a fi valorizate mai puţin de către cumpărători. Studiul ne indică şi faptul că dezvoltatorii ar trebui să îşi promoveze mai mult reputaţia decât facilităţile", este de părere Vlad Ardeleanu directorul general IpoteciDirect.

Din studiu reiese că cei mai pragmatici şi mai realişti sunt bucureştenii, pentru ei contând mai mult proximitatea faţă de mijloacele de transport în comun, centrul oraşului şi centrele comerciale, în detrimentul parcării, proximităţii unui spaţiu verde sau a unui luciu de apă.

Mulţi dintre românii care vor să-şi cumpere o casă nu au banii necesari nici măcar pentru a acoperi avansul, de aceea contractează credite ipotecare şi de nevoi personale pentru a-si vedea visul cu ochii. Astfel, 41% dintre cei care ar contractat un credit de nevoi personale l-ar utiliza pentru cumpărarea unei locuinţe, în timp ce aproape un sfert şi-ar cumpăra o maşină, 16% şi-ar dota locuinţa cu aparatură casnică, iar 11% şi-ar mobila-o.

Studiul de tip Omnibus a fost realizat în luna august 2008 pe un eşantion reprezentativ de 864 respondenţi, la nivel regional şi la nivelul segmentelor de vârstă 18-24, 25-34, 35-44 şi 45-54 ani.

11 December 2008