Într-o piaţă în care tranzacţiile fac greu sau foarte greu, este nevoie de artificii pentru a vinde. Dar dacă vrei chiar mai mult de atât, dacă vrei să vinzi repede şi la cel mai bun preţ, atunci este nevoie de un plan bine pus la punct. Trebuie să faci un spectacol din locuinţa pe care încerci să o tranzacţionezi, trebuie să o ridici dincolo de potenţialul pe care crezi că îl are. În lumea imobiliarelor, acest concept se numeşte „Home Staging” şi sugerează că o locuinţă ar trebui aranjată cel puţin la fel de mult ca şi o maşină, atunci când este scoasă la vânzare.   

24575-cum_sa_iti_vinzi_locuinta_repede.jpgPentru ca o locuinţă să fie vândută repede şi la cel mai bun preţ, este nevoie în primul rând de interes. Este mai uşor poate pentru un agent imobiliar profesionist să facă acest lucru, decât pentru un proprietar. Explicaţia este simplă: agentul a mai avut cu siguranţă asemenea cazuri, ştie deja scenariile care funcţionează cel mai bine şi are recuzita necesară, sau o poate obţine la costuri mult mai reduse decât un om obişnuit. Poate chiar gratuit.

„Pregătirea casei pentru scenă funcţionează destul de uşor, atunci când ai mai făcut-o. În biroul meu am cam 12 plante în ghivece, de diferite mărimi, pe care agenţii le iau pentru a pregăti un balcon sau o terasă. O mică atingere care schimbă totul. Avem de asemenea şi o cutie de pregătire a casei. Înăuntrul ei se găsesc prosoape colorate, câteva vaze, flori artificiale, perne intens colorate etc”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro, Christian Nowotny, trainer imobiliar.        

Locuinţa scoasă la vânzare nu trebuie să aibă amprenta actualilor proprietari

Cu alte cuvinte, primul lucru care trebuie făcut atunci când vinzi o proprietate este să te descotoroseşti de tot ce poate arăta viaţa şi obiceiurile vechilor proprietari. De asemenea, este important să nu creezi niciun nou stil al locuinţei, căci viitorii clienţi riscă să nu se regăsească cu toţii în el.  

De cum ajungem la o proprietate, în baie, de exemplu, scoatem periuţa de dinţi, pasta, cremele şi punem două-trei lucruri neutre pentru a da o notă colorată. În sufragerie, unde tinde să fie mai aglomerat, scoate tot ce se mută uşor, inclusiv covorul. Apoi adaugi înapoi în cameră lucrurile unul câte unul, până când simţi că arată bine”, continuă Christian Nowotny.

O categorie specială de locuinţe este cea în care există mirosuri specifice. Se spune că mirosul care vinde cel mai bine o proprietate este cel de pâine caldă. Dar pentru că sunt rare cazurile în care proprietarii se apucă de brutărie de câte ori aşteaptă un potenţial client, trebuie găsite metode alternative.

Cei care nu sunt fumători şi au fost în apartamentul unui fumător, ştiu cât de nepotrivite sunt mirosurile. La fel, cei care nu au câine şi au fost în apartamentul unei persoane care are câine. Pentru a salva aceste situaţii, puteţi să mergeţi la supermarket şi să cumpăraţi un spray sau recomand ceva profesional. Eu am comandat de pe internet un produs din Germania, se numeşte Imoscent. Deci „miros de imobiliare”. Are cinci arome extrem de eficiente, plus că nu este numai un miros care umple camera, ci se ataşează de moleculele de miros urât”, mai precizează Christian Nowotny.

Totuşi, pentru ca acest spray să aibă efect, el nu ar trebui pulverizat prea aproape de momentul vizionării. Timpul ideal ar fi cu aproximativ o oră înainte.

Locuinţa trebuie amenajată minimalist, dar de efect

La momentul la care este gata de scos pe piaţă, casa ar trebui să fie amenajată minimalist, dar de efect.  Acest lucru impresionează atât la vizionări, cât şi în fotografii. Mai ales dacă fotografiile sunt de calitate.

Nu se face doar o fotografie, se fac patru-cinci fotografii din unghiuri diferite. Nu folosi un aparat ieftin, de 100 de euro, poate ai un obiectiv tip fisheye, care are un unghi mare, dar nu abuza de el astfel încât să iasă o fotografie deformată. De asemenea, asigură-te că ai lumină când faci fotografiile. Îţi trebuie un blitz puternic. Dacă nu ai unul, poţi cumpăra lămpi de construcţii şi un stativ sau trepied, costă 20 euro de bucată. Dar ţineţi cont de faptul că fotografiile bune, care vând proprietatea, ar trebui să îţi ia o oră-două. şi poate că trebuie să aştepţi o zi-două până când iese soarele şi proprietatea arată bine şi pe exterior”, continuă cunoscutul trainer imobiliar.

Alături de contractele de exclusivitate şi descrierea emoţională a locuinţei, a face şi a alege cele mai bune fotografii este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le urmăreşti pentru orice proprietate. Iar un asemenea demers este cu atât mai important cu cât piaţa este invadată de fotografii de slabă calitate.

„Eu nu fac singur fotografiile. Am angajat un fotograf profesionist. În cazul agenţilor, dacă acesta este prea scump, atunci se pot uni mai multe agenţii şi să angajeze un fotograf împreună”, este de părere Nowotny.

În cazul locuinţelor noi, fără mobilier, este nevoie de eforturi mai mari

Lucrurile sunt ceva mai complexe în cazul ansamblurilor rezidenţiale noi, care nu au niciun fel de mobilier.

Noi am semnat un contract cu o firmă de mobilier şi primim mobilă gratuită pentru aceste apartamente. Condiţia este să am logoul companiei pe fiecare bucată mobilă. Aşadar, mobilez unul dintre aceste apartamente astfel încât să arate ca o proprietate reală. Iar clientul care vrea apartamentul mobilat, poate să cumpere acele produse cu 30-40% discount”, explică Christian Nowotny.

Important este ca toată lumea, cu atât mai mult agenţii imobiliari, să înţeleagă faptul că eforturile sunt absolut necesare, dacă se doreşte un rezultat final bun.

Dacă te gândeşti că munca de agent se rezumă la a te întâlni cu clientul, a semna contractul şi a pleca apoi, greşeşti. Acest lucru s-a întâmplat ieri. Acum vorbim despre mâine”, încheie Nowotny. 

CITEŞTE ŞI: Miliardarul american care vrea să ridice un Las Vegas în Europa şi-a început cariera ca vânzător de ziare

2 May 2012