Oamenii care aşteaptă de doi ani să intre în posesia locuinţelor cumpărate în complexul rezidenţial Planorama şi care i-au cerut dez­voltatorului returnarea banilor, nu-şi­ vor primi decât cel mult 75% din suma achitată, la care se vor adăuga despăgubiri de maximum 10%, spune Dragoş Dehelean, unul dintre clienţii care se consideră înşelaţi, invocând contractul încheiat cu Euro Habitat, compania care s-a angajat la dezvoltarea proiectului.

6449-22.jpgDragoş Dehelean, managing partner al Selenis, agenţie de consultanţă în comunicare şi unul dintre clienţii Planorama, a plătit încă de acum doi ani circa 94.000 de euro pentru un apartament de trei camere, în posesia căruia ar fi trebuit să intre în iunie 2007.

Acesta spune că ­şi-a pierdut speranţa că şi-ar putea recupera integral suma plătită până acum celor de la Euro Habitat.

 "Oricum ar fi, nu cred că o să primesc înapoi vreun ban din cei pe care i-am achitat deja. Sper, dar nu cred. În situaţia ideală, ar trebui să-mi recuperez măcar 70.000 de euro, însă nici de ei nu sunt sigur", a povestit Dehelean pentru Business Standard.

În ceea ce priveşte despăgubirile pe motiv de amânare a termenului de finalizare, conform clauzei numărul 6 din contractul încheiat între Euro Habitat şi Dragoş Dehelean, cumpărătorul are dreptul de a "percepe penalităţi de 0,02% pe zi de întârziere, calculate la preţul proprietăţii, cu condiţia ca acest cuantum al penalităţilor să nu depăşească 10% din valoarea proprietăţii".

Managerul de la Selenis este extrem de dezamăgit şi intenţionează să ducă lucrurile mai departe, în instanţă, sperând că din cei 94.000 de euro achitaţi va recupera totuşi "ceva". "Contractul este unul dezavantajos pentru cumpărător.

Nici despăgubiri nu pot să cer decât de maximum 10%. Însă voi merge la tribunal şi voi cere falimentul companiei, alături de alţi clienţi înşelaţi. Şi, după ce mă voi consulta cu avocatul meu, voi cere şi depăgubiri morale", a mai spus Dehelean.

 

Sursa

10 August 2009