Criza financiară a banalizat reducerile din domeniul imobiliar. Ceea ce în urmă cu un an era aşteptat ca pâine caldă, acum a devenit normal. Aproape tot anul developerii au ieşit pe piaţă cu oferte în speranţa de a-şi vinde mai bine proiectele. Asta face ca de Sărbători nimic să nu mai fie nou sub soare, cel puţin pe piaţa discounturilor imobiliare.

Criza financiară a banalizat ofertele dezvoltatorilor imobiliariPe vreme când piaţa imobiliară din România era în plin avânt, reducerile de preţ ori cadourile oferite de dezvoltatori erau aproape inexistente. Cu greu obţineai de Paşte sau de Crăciun discounturi la locuinţele noi. Se spunea că aşa este normal să se întâmple atunci când cererea este mai mare decât oferta. Această "normalitate" însă nu exista şi nu a existat şi pe pieţele occidentale. Acolo Sărbătorile vin de mulţi ani cu promoţii pentru cei interesaţi de achiziţia unei case.

În România de abia prin 2007 au început să apară oferte mai concrete, de genul reduceri de 5-10% ori bucătării, băi sau livinguri mobilare. Disperarea ce a cuprins piaţa imobiliară în 2008 a făcut ca promoţiile să nu mai ţină cont de sezon.

Practic am asistat la o avalanşă de discounturi. Locurile de parcare, vândute cândva şi cu 30.000 de euro, au ajuns să fie date gratuit, nu doar o cameră e mobilată, ci întreaga casă, iar facilităţile oferite doar segmentului high-class au devenit accesibile şi celor cu mai puţin bani.

Sursa

23 December 2008