Atacul internetului in real estate
In ultima vreme, vocea actorilor imobiliari din tara este tot mai des inlocuita de cea a site-urilor cu continut imobiliar. Cresterea afacerilor on-line este vazuta astazi drept principala solutie pentru reducerea cheltuielilor de publicitate.
Diminuarea drastica a afacerilor din zona imobiliara i-a impins in prim-plan pe actorii din on-line-ul imobiliar romanesc, a caror contributie in formarea opiniei publice a fost extrem de redusa pana la inceputul anului trecut.
„Cu siguranta ca vorbim despre un cumul de factori care au dus la cresterea interesului pentru zona imobiliara on-line", sustine Razvan Muntean, directorul general al RUN, companie care detine cel mai vizitat portal imobiliar din tara - www.Imopedia.ro . Criza nu a adus doar reactii de diminuare a investitiilor cu orice pret. Odata cu adancirea acesteia, toti actorii din piata au simtit nevoia de comunicare si informare mult mai pronuntat decat acum doi ani. Platformele on-line sunt cele mai la indemana instrumente pentru astfel de nevoi. „De exemplu, numarul de vizitatori aferenti sectiunii media a portalului imopedia.ro a crescut de trei ori de la inceputul anului 2009 pana la finalul acestui an", spune Muntean.
On-line-ul, slab valorificat
Cresterea caracterizeaza intregul sector de on-line imobiliar. Cu toate acestea, potentialul pietei imobiliare on-line inca nu a fost valorificat. Se observa o accentuare a interesului
publicului spre zona de on-line si aparitia continua a site-urilor de profil. Totusi analistii intrevad si o crestere a ecartului dintre portalurile cu traditie si restul plutonului.
"Daca ne uitam la gradul de asimilare a tehnologiei, Romania este o tara avangardista, cu toate acestea, portalurile imobiliare inca sunt cu trafic mult sub media inregistrata in restul Europei", sustine directorul RUN. Nu mai vorbim de SUA, unde majoritatea tranzactiilor
se fac ca urmare a promovarii pe internet. Numai in 2008 mai mult de 80% din tranzactii vizau proprietati promovate pe internet.
3 February 2010