Grupul METRO, cel mai important jucător din comerţul local, a încheiat anul cu vânzări de 1,831 mld. euro, în scădere cu 3,5% faţă de anul anterior. Criza se resimte şi mai puternic în vânzările pe metru pătrat, care depăşesc cu puţin 5.000 de euro, faţă de 7.500 de euro în 2007, potrivit calculelor ZF.

17218-metro_1.jpgZiarul Financiar a calculat vânzările pe metru pătrat pornind de la vânzările grupului german, de 1,9 mld. euro în 2007 şi 1,831 mld. euro anul trecut, de la numărul de magazine - 37 în 2007 şi 51 anul trecut - şi de la o suprafaţă medie de 7.000 de metri pătraţi per magazin. Vânzările pe metru pătrat reprezintă unul dintre cei mai ilustrativi indicatori de performanţă în retail.

Metro, prezent pe piaţa locală cu Metro Cash & Carry şi real,- Hypermarket, cu un total 51 de magazine (fără cele patru Metro Punct pe care raportul financiar al grupului german nu le include), nu a reuşit să egaleze performanţa din 2007 nici în ceea ce priveşte vânzările totale, când cu 14 magazine mai puţin avea peste 1,9 mld. euro.

Metro Cash & Carry a realizat anul trecut vânzări de 1,137 mld. euro, în scădere cu 7,3%, iar vânzările real,- s-au majorat cu 3,4%, până la 694 mil. euro.

Mai mult, germanii au disponibilizat anul trecut peste 1.200 de angajaţi, cei mai mulţi dintre aceştia de la Real.


Sursa

23 March 2011