Atunci când vor să adauge valoare casei, cei mai mulţi proprietari se gândesc la investiţii. Dar schimbarea mobilei sau renovarea locuinţei se pot transforma în risipă, atunci când sunt făcute pentru potenţialii clienţi, nu pentru actualii proprietari. Gusturile diferă, iar cheia succesului nu ţine atât de mult de banii cheltuiţi, cât de munca investită. Valoarea casei poate creşte prin trucuri care nu costă mai nimic, dar care au un efect remarcabil.

31442-beautiful-home-living-room-view.jpgReorganizarea casei pentru vânzare este cea mai importantă etapă, pe care mulţi clienţi o neglijează, spun specialiştii. Cărţile, hainele, obiectele de artă şi fotografiile ar trebui împachetate în cutii şi depozitate într-un loc ferit de privirea clienţilor.

„Oamenii s-au obişnuit atât de mult cu locuinţa lor, aşa cum este, încât cred că o curăţenie este suficientă pentru ca totul să arate bine. Dar nu este aşa. Trebuie să îi dai clientului şansa de a-şi vizualiza lucrurile în casa ta. Mai mult, trebuie să îi dai iluzia de spaţiu. Iar pentru asta este nevoie de eliminarea tuturor lucrurilor care nu sunt absolut necesare până la vânzare”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Anca Barbu, designer Neo-Art Casa.

Următorul pas este aranjarea camerelor, în aşa fel încât să nu aducă în niciun fel aminte de proprietarii actuali şi stilul lor de viaţă. Ideal este ca, la final, totul să arate ca interiorul unui hotel: confortabil, dar complet impersonal. Băile şi bucătăriile sunt camerele care joacă un rol crucial în decizia de cumpărare, din punctul de vedere al clienţilor. Iar mobila din aceste spaţii este, de cele mai multe ori, o problemă reală.

„Nu este nevoie să cumperi corpuri noi de bucătărie sau dulapuri noi în baie pentru a obţine nişte camere prezentabile. Dacă acestea sunt zgâriate sau arată uzate, pot fi pur şi simplu vopsite. Vopseaua este una dintre cele mai simple şi ieftine metode pentru a da casei un aer nou”, adaugă Marian Mihalcea, specialist în reconversia spaţiilor House Flippers.

Lumina joacă şi ea un rol important. Becurile stricate ar trebui înlocuite, iar toate spaţiile ar trebui luminate în nuanţe naturale, calde. Podeaua trebuie să fie impecabilă, iar covoarele ar trebui curăţate profesionist, pentru a arăta ca noi. Parchetul trebuie dat cu ceară, iar dacă există linoleum deteriorat, se pot folosi autocolante speciale, la nuanţă, care pot distrage atenţia de la aceste neajunsuri.

După organizare şi curăţenie, casa trebuie aranjată pentru vizionări

Odată ce curăţenia a fost făcută, este momentul pregătirii locuinţei pentru a fi prezentată potenţialilor clienţi. Baia poate arăta mult mai bine dacă există o draperie de dus nouă, cât mai discretă. Imaginea poate fi completată cu un set nou de prosoape, agăţate elegant de un suport special. Curăţaţi toate rafturile, iar periuţele de dinţi şi săpunul trebuie aliniate pentru o imagine organizată. Cei mai mulţi clienţi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru o casă în care pot să îşi aranjeze o cameră în plus, acolo unde proprietarul nu a făcut acest lucru. De obicei, garajul şi subsolul sunt cele mai indicate pentru asemenea transformări.

„Garajul şi subsolul sunt, de obicei, locuri nu foarte organizate. Ceea ce este ok atât timp cât nu vrei să vinzi. Dar dacă vrei să vinzi, atunci podelele şi rafturile ar trebuie să fie curate şi aranjate impecabil, iluminarea ar trebui să fie una potrivită unei camere de zi, nu unui depozit, iar scările şi intrarea trebuie să arate cel puţin decent”, spune Marian Mihalcea.

Toate problemele minore trebuie reparate

Nici clientul, nici proprietarul nu îşi doresc să existe dubii referitoare la rezistenţa în timp a imobilului scos la vânzare. Dar fiecare casă are mici neajunsuri, care se pot transforma în motive suficiente pentru a nu semna contractul de vânzare-cumpărare. Igrasia, ţevile care picură sau o chiuvetă crăpată sunt doar câteva dintre ele.

„Problemele mici se pot repara în foarte scurt timp şi foarte ieftin, dacă eşti determinat. În două zile se pot repara sertare, se poate repara cada care se scurge şi se pot înlocui plăcile sparte de gresie şi faianţă şi aşa mai departe”, arată Anca Barbu.

Dar nu numai interiorul este important pentru a atrage atenţia clienţilor. Iar dacă la bloc nu pot fi făcute prea multe schimbări în afară, proprietarii de case ar trebui să se uite cât se poate de subiectiv la exteriorul locuinţei lor şi să aranjeze tot ce poate fi reparat. Importante sunt şi schimbările mici, precum o cutie poştală nouă, spălarea geamurilor, spălarea sau vopsirea gardului, a porţii şi a uşii de la intrare, ba chiar şi a aleii care duce spre casă. Ar trebui ascunse jucăriile, uneltele folosite la curăţirea casei şi alte obiecte personale. Singurele lucruri care sunt indicate chiar să rămână la vedere sunt plantele, dar şi acestea trebuie aranjate înainte de prima vizionare.

„Dacă îi creezi clientului o senzaţie plăcută atunci când analizează casa pe exterior, atunci va privi întregul interior cu mult mai multă indulgenţă”, încheie specialistul în reconversia spaţiilor.

CITEŞTE ŞI: Ce creşte şi ce scade valoarea locuinţelor? Garajul, boxa sau finisajele joacă roluri cheie

 

5 septembrie 2013