Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) și Inspectoratul de Stat în Construcții(ISC) se numără printre instituțiile care au luat măsuri drastice pentru limitarea răspândirii infecției cu coronavirus.

43013-ghiseu.jpgConducerea ANAF a dispus o serie de măsuri, care sunt aplicate în scopul asigurării securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor.

 Au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesită un flux continuu, precum și numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul etc.;
- este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane;
- sunt stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF.

 Un anunț asemănător vine și din partea ANCPI. Astfel, în scopul prevenirii și limitării răspândirii CORONAVIRUSULUI (COVID-19), în perioada 12 – 31 martie 2020, ANCPI sistează activitatea de relații cu publicul (audiențe și registratură). În aceeași perioadă va fi sistată și activitatea de lucru cu publicul (la ghișee) în toate oficiile de cadastru și publicitate imobiliară. Primirea sesizărilor, petițiilor și memoriilor se va face prin corespondență, folosind mijloacele de comunicare electronice sau prin poștă. Totodată, la nivelul fiecărui OCPI a fost înființat un call-center, care va functiona de luni pâna joi în intervalul orar 8.00 – 16.30 si vineri între orele 8.00 – 14.00, iar audientele vor fi acordate doar telefonic.

 Și Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a luat decizia suspendării tuturor activităților care implică relația cu publicul, inclusiv audiențe, întâlniri de lucru cu operatorii economici, ședințe și/sau dezbateri publice, până la data de 31 martie a.c.

 ANRE precizează că, „pentru situațiile în care este strict necesară consultarea participanților la piață, aceasta se va efectua prin intermediul poștei electronice sau teleconferințelor/videoconferințelor, după caz.”

 Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC)a anunțatreducereaprogramului cu publicului. Astfel, ghișeelevor fi deschisedoarîntre orele09.00 – 12.00și vor fi primitedoar documentații pentru obținerea acordului ISC.

 ISC Precizează că „celelalte solicitări vor fi transmise prin intermediul poștei electronice (e-mail), poștă, telefon, fax, curier. În măsura în care acest lucru este posibil, eliberarea documentelor se va face prin e-mail sau serviciile poștale.”

 Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a suspendat accesul vizitatorilor în instituție din cauza COVID-19 până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire, în funcție de evoluția situației la nivel național.

 În consecință, cetățenii se pot adresa instituției doar prin telefon, e-mail sau corespondență poștală.

 AFM a precizat că „Referitor la programarea producatorilor validati din cadrul programelor Rabla și Rabla Plus, având în vedere necesitatea de a asigura unele măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii virusului COVID-19, va informam ca semnarea contractelor de participare în vederea decontării se va efectua astfel:

-       producătorii afișați aprobați vor primi pe adresa de e-mail înscrisă în cererea de validare, contractul in format pdf;

-        producatorii vor printa contractul in 2 exemplare, il vor completa și semna in original;

-      ulterior vor transmite cele 2 exemplare prin curier rapid, cu confirmare de primire, la sediul Administrației a Fondului pentru Mediu (AFM), în termen de maximum 2 zile lucratoare (în atenția DIP - Programele Rabla si Rabla Plus).”

 

13 March 2020