Ministerul Transporturilor si Infrastructurii intentioneaza sa scoata la licitatie in 2011 tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov in vederea concesiunii, urmand ca in 2014 sa inceapa constructia efectiva a tronsonului, a declarat joi secretarul de stat din MTI Eusebiu Pistru.

13971-1285837392.jpg"Intentionam ca in 2014 sa inceapa constructia tronsonului Comarnic-Brasov si sa scoatem la licitatie in vederea unei concesiuni cel tarziu in 2011. Vom scoate la licitatie anul viitor acest tronson deoarece mai avem de lucrat la documentatie si vom schimba unele conditii", a precizat Pistru.

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA.

In aprilie, consortiul Vinci-Aktor a trimis Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si CNADNR o notificare oficiala prin care anunta ca renunta la contract, deoarece nu a obtinut finantare din partea bancilor in conditiile contractului. Intrucat acesta a fost semnat in 18 ianuarie, iar termenul de 90 de zile de la semnare nu expirase, consortiul nu a platit nicio despagubire.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.

Potrivit proiectului, dupa finalizarea autostrazii, statul ar fi trebuit sa plateasca in 26 de ani, in total, 4,8 miliarde de euro.

Aceasta suma cuprindea cheltuielile cu imprumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare si intretinere se ridica la 323 milioane euro, taxele si impozitele si alte costuri - 584 milioane euro si inflatia - 146 milioane euro.

Sursa

30 septembrie 2010