Cu afaceri consolidate de 15.629.430 RON, Coldwell Banker Affiliates of Romania trece simultan pe profit operaţional şi pe locul 1 în topul companiilor de consultanţă imobiliară în România.

Coldwell Banker Affiliates of Romania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 9% în 2009 din activităţile desfăşurate astfel, fiind singurul brand internaţional care nu a suferit o scădere a cifrei de afaceri.

"Cifra de afaceri pe 2010 se situează cam în aceeaşi parametri ca cea din 2009, înregistrând o mică scădere în ultima lună, din cauza deciziilor guvernamentale. Pe partea de brokeraj rezidenţial în luna mai, când au fost anunţate măsurile de austeritate, am avut o scădere a activităţii cu 60%. Nu a mai sunat telefonul aproape deloc. Dar după aceea oamenii şi-au dat seama că preţurile nu scad şi lucrurile au revenit", a declarat agenţiei Mediafax Valentin Ilie, director executiv şi acţionar al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

El a menţionat că partea de vânzări rezidenţiale a fost afectată în special de măsurile de austeritate impuse de Guvern, celelalte segmente pe care firma activează nefiind influenţate de anunţ.

Anul trecut, Coldwell Banker Affiliates of Romania a înregistrat o cifră de afaceri de 15,6 milioane de lei şi un profit de 2,6 milioane de lei, reuşind astfel să-i depăşească pe cei mai mari cinci consultanţi imobiliari - Colliers, Cushman&Wakefield, DTZ Echinox, Jones Lang LaSalle şi BNP Paribas - , atât ca afaceri, cât şi ca profit. Dintre aceştia Colliers, Cushman&Wakefield, şi BNP Paribas au trecut pe pierdere anul trecut, în timp ce Jones Lang LaSalle a avut tot un rezultat negativ, dar mai redus faţă de 2008, potrivit datelor transmise de companii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

Doar DTZ Echinox a raportat profit în 2009, de 16.000 lei.

Tranzacţiile nu vor creşte ca număr

"Nu am aşteptat ca piaţa să îşi revină nicio clipă. Am investit mult pentru a fi vizibili în mass-market. Dacă ajungi să fii cunoscut, este foarte greu să pierzi această piaţă, aproape imposibil. Am avut o strategie bazată pe expansiune, am fost acolo unde au fost tranzacţiile, adică în piaţa de apartamente vechi, ieftine. Am crescut numărul de brokeri, respectiv portofoliul de apartamente până la peste 7.000 de proprietăţi active în piaţa veche. Am schimbat 90% din forţa de vânzări de pe segmentul de brokeraj, am câştigat noi conturi pe administrare şi mentenanţă de proprietăţi", a explicat Ilie evoluţia afacerilor şi a profitului din 2009.

 



Sursa

5 July 2010