Furnizorul de componente metale pentru construcţii, Ruukki România, divizia locală a grupului Rautaruukki, a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de 18% pe piaţa autohtonă, peste estimările iniţiale care vizau un avans de 10%.

16403-ruukki_53936600.jpgReprezentanţa din România asigură şi managementul operaţiunilor din Bulgaria, iar rezultatele cumulate pe cele două pieţe indică un avans de 13%, în condiţiile în care piaţa din România a fost mai dinamică decât cea din Bulgaria.

Creşterile de pe piaţa locală au fost susţinute de concentrarea pe lucrările de renovare înregistrate la nivelul segmentului rezidenţial.

La nivel de grup, Rautaruukki a raportat un avans al vânzărilor nete de 20-25% în 2010. În Europa Centrală și de Est creșterile vânzărilor au fost susținute de lansarea de noi produse pe segmentul de acoperişuri. Valoarea comenzilor a crescut cu 34% comparativ cu 2009. Vânzările nete ale companiei au avansat de la 1,9 miliarde euro până la 2,4 miliarde euro. Compania a realizat un profit operaţional de 38 milioane de euro.

"Pentru 2011 estimăm că vom înregistra o creştere a vânzărilor de 20-25%, iar profitabilitatea se va îmbunătăţi considerabil", se arată în raportul financiar al companiei.

"Comenzile au crescut pe toate domeniile pe care activăm. Din punct de vedere geografic cel mai mare avans în acest sens a fost înregistrat în Suedia şi pe pieţele pe care am intrat recent cu produse speciale de oţel, cum ar fi Brazilia, China sau Turcia", a declarat Sakari Tamminen, preşedintele şi didrectorul general al Rautaruukki.


Sursa

9 February 2011