23 Mai, Bucuresti – Cel mai recent raport Colliers International referitor la harta chiriilor spatiilor comerciale din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), releva faptul ca in cele 6 luni dintre septembrie 2010 si martie 2011, chiriile spatiilor stradale de top s-au mentinut constante, in ciuda incertitudinii care planeaza asupra datoriilor publice ale unora dintre membrii zonei Euro si a nelinistii din Orientul Mijlociu si Nordul Africii.

18484-caleavictoriei-cn.jpgCompetitia pentru locatiile stradale bune este sanatoasa in mare parte din orasele cheie ale regiunii, chiriile ramanand aceleasi mai ales in Europa de Vest. De notat - chiriile spatiilor stradale de top din Madrid, Milano sau Roma au vazut cresteri cu 3%, 3% respectiv 8%, in ciuda discutiilor din jurul economiilor Italiei si Spaniei. Comerciantii continua sa manifeste interes in inchirierea de locatii pe cele mai importante strazi de cumparaturi din Europa de Vest, aceste locatii pastrandu-si traficul ridicat si profitabilitatea.

Celebra Via Condotti din Roma a cunoscut o crestere de 8% a chiriei medii, reprezentand cea mai semnificativa majorare a chiriei din Europa de Vest. Lipsa de spatii libere si un interes crescand al comerciantilor de lux, cum ar fi casa de moda Trussardi 1911 care a deschis primul boutique pe aceasta strada in luna martie, au contribuit si ele la majorarea chiriei.

In multe dintre zonele comerciale mari din Europa Centrala si de Est, chiriile din zonele cele mai bune au scazut in ultimele 6 luni, proprietarii oferind chirii mai mici ca sa atraga marci internationale, gandindu-se ca astfel cresc valoarea spatiului pe termen lung. Acelasi lucru s-a intamplat si in Abu Dhabi si Dubai, ambele orase asistand la scaderi ale chiriilor spatiilor stradale de pana la 11% in aceasta perioada.

Previziunile pentru vanzarile din zona de retail in EMEA sunt foarte neclare. In ciuda faptului ca economiile europene inregistreaza crestere economica, cele mai mari doua economii, Franta si Germania, au inregistrat o crestere a PIB de 1% si respectiv 1,5% in primul trimestru.

In 2011, vanzarile retailerilor continua sa fie influentate de incertitudinea macroeconomica care persista in regiune si de eroziunea puterii reale de cumparare, alimentata de stagnarile salariilor si de cresterea preturilor.

Previziunile legate de vanzarile comerciale in Emiratele Arabe Unite sunt ceva mai optimiste, economia fiind in crestere si consumul aflandu-se pe o panta ascendenta, in ciuda unor datorii asociate cu dezvoltarea imobiliara din Dubai. Marcile internationale continua ca vada piata ca o tinta pentru extinderi viitoare.

Colliers International este unul dintre liderii globali in domeniul consultanţei imobiliare, cu mai mult de 15.000 specialişti care lucrează în 480 de birouri din 61 de ţări. Subsidiară a FirstService Corporation (NASDAQ: FSRV; TSX: FSV si FSV.PR.U), Colliers oferă stabilitatea unui partener financiar puternic păstrând în acelaşi timp o  importantă componentă locală, oferind clienţilor soluţii inovatoare şi de încredere. Colliers oferă o gamă largă de servicii clienţilor finali, dezvoltatorilor şi investitorilor, de la brokeraj, property şi asset management, project management, investiţii şi consultanţă, evaluări şi până la studii de piaţă sau produse adresate băncilor. Compania Lipsey şi revista National Real Estate Investor au plasat Colliers International pe locul doi în lume ca brand de consultanţă imobiliară. 

În România, Colliers Internaţional este lider de piaţă şi oferă servicii complete de consultanţă imobiliară.

23 May 2011