În următorii trei ani, chioşcurile care vând materiale de construcţii vor pierde 25% din cumpărătorii de gresie şi faianţă.

   Gresie terasaAstfel, dacă în prezent magazinele de tip Do-it-Yourself atrag 35% din cumpărătorii de plăci ceramice, magazinele specializate - 10 procente, iar chioşcurile - aproximativ 55%, în următorii trei ani situaţia se va schimba radical, potrivit estimărilor Cesarom, singurul producător autohton de gresie şi faianţă cu distribuţie naţională şi liderul pieţei de profil. Mai exact, magazinele de bricolaj vor câştiga circa 40% dintre cumpărători. O creştere semnificativă se va putea observa şi în zona magazinelor specializate, care vor ajunge la un procent de 30%, în timp ce locaţiile de tip chioşc vor fi preferate de doar 30% dintre cumpărători.

„Clienţii de plăci ceramice se vor îndrepta, în următorii trei ani, cu precădere către magazine de profil în cadrul cărora pot găsi personal specializat care să îi îndrume în alegerea produselor care li se potrivesc, dar şi o serie de alte servicii precum transportul sau garanţia montajului", a declarat Eduard Măcărescu, director comercial al Cesarom.

   Măcărescu a precizat că, în următorii trei ani, consumul de gresie şi faianţă din zonele rurale va creşte cu aproximativ 4%. În acest moment 67% dintre achiziţiile de plăci ceramice sunt efectuate cu precădere în zonele urbane, iar 33% în zonele rurale.

   În plus, perioada următoare va marca o creştere a amenajărilor cu gresie a teraselor sau a balcoanelor, conform estimărilor celui mai mare producător local de plăci ceramice. Astfel, dacă în prezent 70% dintre achiziţii sunt făcute strict pentru băi, iar 30% pentru bucătării şi holuri, în următorii trei ani băile vor absorbi 60% din consumul de gresie, restul de 40% fiind direcţionat spre bucătării, holuri, balcoane şi terase.

23 September 2010