Deţin bani cash şi vor să îi investească în proprietăţile americane: cumpărătorii chinezi îşi fac puternic simţită prezenţa pe piaţa imobiliară din Statele Unite ale Americii. Fie că este vorba de oameni de afaceri avuţi sau de angajaţi bine plătiţi de către companiile din domeniul IT, clienţii chinezi scot din buzunare sume impresionante, pentru a avea locuinţa dorită.

31004-clienti_chinezi.jpgChinezii care au reuşit să strângă averi impresionante în ultimii ani sunt atraşi de pieţele imobiliare încă afectate de criză, unde pot achiziţiona proprietăţi impresionante la preţuri semnificativ mai mici decât în urmă cu cinci ani. Dacă Europa a reprezentat unul dintre primele puncte de interes pentru investitorii imobiliari asiatici, în ultimul an, aceştia s-au orientat către Statele Unite ale Americii. Consultanţii americani spun că numărul cumpărătorilor ce provin din China a crescut puternic din primăvara anului trecut, aceştia fiind în prezent cea mai importantă minoritate între clienţii imobiliari din afara graniţelor. Conform informaţiilor oferite de National Association of Realtors:

  • Clienţii străini au investit în piaţa imobiliară din SUA 68,2 miliarde dolari între martie 2012 şi martie 2013
  • Circa 18% dintre cumpărătorii străini provin din China, iar aproape 70% dintre aceştia achită cu bani cash
  • Clienţii chinezi cheltuie în medie 425.000 dolari pe o proprietate, simţitor mai mult faţă de orice alţi cumpărători din străinătate, care plătesc în medie 276.000 dolari pe o locuinţă

Valul cumpărătorilor imobiliari chinezi este resimţit cel mai puternic în statul California, unde mai mult de jumătate dintre proprietăţile vândute străinilor şi-au găsit un proprietar chinez. Cei mai mulţi dintre aceştia sunt industriaşi avuţi sau moguli imobiliari, care vin în SUA mai mult decât în concediu, cu diverse afaceri sau motive personale. Economia Chinei a înflorit în ultima decadă, astfel că oamenii de afaceri chinezi şi-au văzut averile mărindu-se considerabil, iar acum încep să îşi investească banii şi în real estate. Iar proprietăţile luxoase din SUA sunt privite ca fiind nişte investiţii sigure şi stabile.

„Clienţii din China au început să apară încă de acum câţiva ani, dar numărul lor a crescut dramatic de la începutul lui 2012. Mulţi dintre aceştia sunt oameni cu averi impresionante, care îşi petrec mai puţin de jumătate de an în SUA, însă au copii care studiază aici. Aşa că achiziţionează un cămin pentru aceştia, în care locuiesc şi ei atunci când îi vizitează”, spune pentru CNN Sally Forster Jones, agent în cadrul Coldwell Banker International din Los Angeles.

O altă categorie de clienţi ce provin din China este cea a angajaţilor din domeniul IT. După ani de lucru în companiile din Silicon Valley, aceştia au economisit suficient pentru a-şi cumpăra propriul cămin. Aflaţi la începutul unei vieţi de familie, aceştia acordă o atenţie specială instituţiilor de învăţământ din jurul locuinţelor, spun consultanţii imobiliari americani. De asemenea, cele mai apreciate orăşele sunt Palo Alto, Menlo Park şi Cupertino, din apropierea sediului Apple. 

 

CITEȘTE ȘI: Banii asiatici, salvarea Europei. Cum întâmpină România investitorii chinezi?

 

11 iulie 2013