Circulaţia „în regim de autostradă" pe şoseaua de centură se amână din nou.
Sectorul nordic al şoselei de centură a Capitalei va rămâne în continuare un coşmar pentru şoferi, în ciuda faptului că autorităţile au promis că de la 1 iulie se va circula „în regim de autostradă cu patru benzi". Circulaţia este îngreunată de pasajele neterminate şi de trecerile la nivel cu calea ferată, iar problemele nu-şi vor găsi rezolvare în viitorul apropiat.
Anul trecut, de Ziua Naţională, premierul Emil Boc a ţinut morţiş să aibă o agendă plină de „inaugurări". Cât ai zice „pod", i s-au pus pe tavă mai multe vizite, printre care şi una la pasajul Chitila, unde omul de stat a tăiat panglica unei lucări care nu era gata. Cu toate acestea, Boc s-a declarat mândru de realizare şi s-a lăudat din nou cu kilometrii de drum „în regim de autostradă" pe care i-a „ctitorit". A susţinut apoi că „lucrările la capetele de centură care asigură legătura cu autostrăzile A1 şi A2 vor continua în 2011 şi 2012", iar ulterior, cu ocazia unei inspecţii, s-a răzgândit şi a promis că „de la 1 iulie 2011 şoferii vor putea circula pe autostradă, de la Piteşti la Constanţa, prin centura de nord a Capitalei". Problema este că de la ultima vizită şi până în prezent nu s-a schimbat mai nimic şi din păcate nici nu se prefigurează ceva bun în viitorul apropiat.
Podul de la Chitila nu are încă toate „bretelele" operaţionale, se lucrează la unele elemente de legătură, iar circulaţia este restricţionată pe anumite porţiuni. În plus, celebrul pod hobanat (construit pe cabluri) de la Otopeni mai are multe luni până să fie dat în folosinţă. Ca urmare, promisiunea făcută de Boc nu este decât un alt mare balon de săpun lansat cu bună ştiinţă, în ciuda miilor de şoferi care circulă zilnic pe şoseaua de centură a Capitalei şi întâmpină aceleaşi probleme iritante şi consumatoare de timp şi bani.
Constructorii, dar şi oficialităţile de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti (DRDP) au confirmat pentru SFin că termenul fixat de şeful Guvernului va fi cu siguranţă depăşit. „Sperăm ca podul de la Chitila să fie gata cel târziu la toamnă", a declarat pentru SFin Gabriela Niţă, de la Serviciul Investiţii din DRDP. Ea ne-a comunicat şi faptul că, prin contract, firma constructoare mai are o lună până la expirarea termenului de finalizare a lucrărilor la pod, ceea ce înseamnă că Boc n-a fost informat când a făcut promisiunea cu pricina.
Călătorie „în regim de autostradă"
Deşi are patru benzi, podul făcut de greci are încă minusuri însemnate şi ca atare se prezintă doar parţial onorabil. Problemele - mai ales lipsurile - existente la vizitele premierului Boc se pot observa şi acum, respectiv bretelele care nu asigură încă accesul din şoseaua Chitila în direcţia Est, spre DN 1.
Pe lungimea celor şapte kilometri dintre pasajul Chitila şi Otopeni se circulă în condiţii rezonabile, însă înainte de podul pe care traversează DN 1 totul se blochează. Este locul în care se face trecerea la nivel cu calea ferată, pe sub podul în cauză. Accesul prin acest punct la ore de vârf poate costa şoferul câteva zeci de minute şi nu este deloc o experienţă plăcută. La fel se întâmplă pe sensul dinspre Ştefăneşti - Voluntari - Pipera către Otopeni. Acelaşi şir de maşini care se întinde pe 1-2 kilometri şi nu se mişcă decât ocazional. Ce-i drept, şoferii au la un moment dat „şansa" de a renunţa şi de a întoarce (neregulamentar), întrucât pe o bună porţiune de drum separatoarele de sensuri şi elementele de siguranţă lipsesc cu desăvârşire.
Acestea sunt elementele unei „călătorii" pe sectorul nordic al şoselei de centură a Capitalei. Drumul către Autostrada Soarelui continuă apoi pe patru benzi pentru o bună bucată de drum, pentru a se restrânge însă definitiv, de îndată ce se pătrunde în zona de est a Bucureştiului.
20 June 2011