Lărgirea la patru benzi a centurii Bucureştilor va fi gata în acest an, însă fără poduri şi fără să facă legătura între cele două autostrăzi. Construcţia podurilor ar putea fi pasată la Consiliul Judeţean Ilfov.
 

sursa:gandul.info.roCu un efort bugetar de aproape 100 milioane de euro, lărgirea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei se va încheia în acest an, însă investiţia nu va aduce, cel puţin deocamdată, mari avantaje pentru şoferii care vor să ocolească Bucureştiul.

Concret, partea carosabilă va fi extinsă la patru benzi pe o lungime de 20,46 km, între DN7 şi DN2, proiect care a fost estimat la 93,58 milioane de euro. Pe acest sector urmau să fie construite şi trei poduri, care nu vor fi gata anul acesta.

Două dintre ele ar trebui să treacă peste drumuri judeţene, la Tunari şi Ştefăneşti, însă au fost proiectate la o bandă pe sens, ceea ce ar gâtui traficul venit de pe două benzi.

Ele nu au mai fost reproiectate, iar reprezentanţii Ministerului Transporturilor înclină acum spre o altă variantă. "Am discutat cu oficialii Consiliului Judeţean Ilfov posibilitatea ca ei să construiască poduri care să supratraverseze centura, care pot fi la o singură bandă pe sens. Dacă facem noi podurile peste drumurile judeţene, ele trebuie să aibă două benzi pe sens, variantă mai scumpă", a declarat pentru Gândul Hari Cristian Dascălu, director adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), responsabil cu centurile ocolitoare.

Cel de-al treilea pod trebuie să treacă peste calea ferată la Otopeni, lângă podul existent de pe DN1. La acesta se lucrează, însă exproprierile şi ritmul constructorului au întârziat lucrările, aşa că nici el nu va fi gata până la finele acestui an.

Cum podurile nu vor fi gata, traficul va fi gâtuit la Tunari şi Ştefăneşti, unde cei care circulă pe centură trebuie să le cedeze trecerea celor de pe drumurile judeţene, care au prioritate. Apoi, la Otopeni, centura traversează calea ferată. Când trec trenuri, se pune bariera şi maşinile stau.

Sursa

19 January 2010