Una dintre cele mai acerbe competiţii între malluri - Atrium Center versus Galleria Arad - a început deja, deşi cel de-al doilea proiect va fi deschis doar peste o lună, pe aceeaşi stradă, calea Aurel Vlaicu, la o distanţă de 2,8 kilometri unul de altul.

20745-galleria-arad.jpgAtrium Center are avantajul "primului venit", mallul fiind deschis în primăvara anului trecut, dar şi al unei poziţii mai apropiate de centrul oraşului, la mică distanţă faţă de gară.

Galleria a fost dezvoltat de un grup cu o putere financiară mai mare, GTC, care deţine un portofoliu de active imobiliare finalizate de 1,9 miliarde de euro în Europa, dar care pe piaţa locală nu a convins până în prezent pe piaţa de retail, unde primele trei malluri dezvoltate, în Buzău, Suceava şi Piatra-Neamţ, au rezultate sub aşteptări.

Bătălia brandurilor

Un factor determinant pentru un mall îl reprezintă mixul de chiriaşi, iar în aceste cazuri "lupta" se va da între Cora, Inditex (Zara) şi Mango, în Galleria, respectiv H&M, C&A şi New Yorker, în Atrium. În materie de electrocasnice, Galleria va avea un magazin Flanco, în timp ce în Atrium este deschis un Altex.

În ultimele luni s-a dat o luptă acerbă între cele două proiecte pentru atragerea de chiriaşi. Spre exemplu, operatorul de cinematografe Cinema City a decis să deschidă un multiplex şi în proiectul Galleria, deşi operează deja şi în Atrium Center. Astfel, Aradul va fi primul oraş din afara Capitalei în care Cinema City va opera două multiplexuri. O problemă pentru ambele proiecte, la fel ca pentru majoritatea mallurilor din afara Bu­cureştiului, o reprezintă zona de food-court, în care niciunul dintre cele două malluri nu a anunţat până în prezent semnarea vreunui contract cu cele mai extinse reţele de fast-food - McDonald's sau KFC.

McDonald's deţine o unitate în Arad situată stradal, în apropierea primăriei, în timp ce lanţul KFC este prezent în parcul comercial Armonia, situat tot pe calea Aurel Vlaicu, dar la ieşirea din oraş către Vama Nădlac.

Ocupare anunţată de 90%

Cora ar putea aduce în Galleria un plus în ceea ce priveşte traficul, ţinând cont că va opera un hipermarket de câteva ori mai mare decât magazinul Billa din Atrium.

Cu toate acestea, în eventualitatea în care pe terenul de lângă Atrium, deţinut de AFI Europe, va fi construit un proiect comercial complementar, care să cuprindă un hipermarket şi magazin de mo­bilier sau bricolaj, aceasta ar putea deveni o destinaţie comercială mai puternică.

Deocamdată, "meciul" este extrem de echilibrat: două investiţii de 70 milioane de euro, cu suprafeţe de circa 30.000 mp fiecare şi chiriaşi împărţiţi în mod aproape egal, cu grade de ocupare anunţate de peste 90%.

Pentru a avea însă şi un câştigător, retailerii din cele două malluri ar trebui să vină cu produse şi preţuri care să ţină cei 200.000 de locuitori din regiune departe de magazinele din Ungaria şi Austria.


Sursa

2 September 2011