Proiectul Dâmboviţa Center va cuprinde un mare mall, trei blocuri de birouri înalte de 135 de metri, o fântână arteziană dansatoare, un hotel, un cazinou, un supermarket şi o mare roată.

Ce vor să facă israelienii cu Casa RadioLucrările de construcţie la proiectul Dâmboviţa Center de pe platforma Casei Radio, proiect dezvoltat de grupul israelian Plaza Centers, vor fi finalizate până în 2012, potrivit reprezentanţilor companiei. Investiţia în proiectul Dâmboviţa Center se ridică la un miliard de euro.

Proiectul va cuprinde un mare mall, trei blocuri de birouri înalte de 135 de metri (de peste 40 de etaje fiecare), o fântână arteziană dansatoare cu jocuri de lumini, un hotel, un cazinou, un supermarket şi o mare roată panoramică de 90 de metri cu ajutorul căreia bucureştenii vor putea vedea oraşul de sus. Suprafaţa construită va fi de peste 400.000 de metri pătraţi.

Se doreşte ca o parte dintre aceste construcţii să devină embleme pentru Bucureşti, adică roata, fântânile şi acoperişurile transparente din turnuri, spune dezvoltatorul. Proiectul Dâmboviţa Center va crea 1.500-2.000 de locuri de muncă pe perioada lucrărilor, iar după finalizarea acestuia vor exista 2.500 de locuri de muncă pentru hotel, centrul de conferinţe, mall, centrul de distracţii. De asemenea vor fi create 5.000 de locuri de parcare.

În jur de 35% din suprafaţa terenului alocat proiectului reprezintă zona verde. În lungul râului Dâmboviţa se vor dezvolta spaţii verzi. O zonă verde va exista şi în dreptul punctelor de acces.

Proiectul Dâmboviţa Center a fost avizat de Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CTUAT) din Primăria Capitalei la mijlocul lunii noiembrie 2008. Votul decisiv asupra proiectului îl va da însă Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în săptămâna 23-27 februarie.

Un proiect deja controversat

Azi, la ora 15.00, va avea loc un marş de protest în Capitală la adresa proiectului, organizat de opt ONG-uri. Organizatorii spun că astfel vor să convingă CGMB să nu aprobe acest proiect. Potrivit acestora, complexul va paraliza traficul într-o zonă deja aglomerată (va atrage zilnic 20.000-30.000 de autoturisme), va produce inundarea subsolurilor din zonele adiacente şi va paraliza sistemul de canalizare. Mai mult, spun opozanţii proiectului, acesta ar fi ilegal, pe motiv că ar contraveni legislaţiei mediului şi legislaţiei privind aprobarea contractului de parteneriat public-privat pentru acest proiect şi, în plus, n-ar respecta nici o hotărâre a CGMB referitoare la numărul locurilor de parcare.

Sursa

16 February 2009