Indiferent ca este vorba de evaluarea unei proprietati imobiliare pentru garantarea imprumutului bancar sau de evaluarea unei companii, in vederea unei achizitii, fuziuni sau delistari, orice client trebuie sa se informeze daca evaluatorul respectiv are cunostintele si abilitatile necesare, daca face parte dintr-o asociatie profesionala cunoscuta si care sunt tarifele practicate in piata.

Ce intrebari trebuie sa isi puna clientul

sursa:wall-street.roClientul care apeleaza la un serviciu de evaluare trebuie sa inteleaga felul in care evaluatorul poate transforma in realitate principiile de etica, precum integritate, competenta, confidentialitate, transparenta, independenta si evitarea conflictului de interese, este de parere Raluca Buciuc , consultant in cadrul diviziei de evaluari a companiei de consultanta Colliers International.

Astfel, orice client ar trebui sa isi puna cateva intrebari inainte de a semna contractul de servicii:

* Ce experienta relevanta are evaluatorul cu proprietati similare?
* Exista posibile conflicte de interes privind mandatul?
* Ar putea evaluatorul sa gestioneze conflictul, daca exista?
* Cum asigura evaluatorul confidentialitatea informatiilor puse la dispozitie de catre client?
* Care este procedeul de administrare a reclamatiilor in cadrul companiei?
* Care este valoarea politei de despagubire profesionala a evaluatorului?

"Un client ar trebui sa stie inainte de semnarea termenilor contractuali daca firma are o procedura de rezolvare a reclamatiilor, respectiv asigurare profesionala. De asemenea, el poate intreba daca evaluatorul a facut cursuri de dezvoltare profesionala sau daca are experienta relevanta in domeniul evaluarii", subliniaza consultantul Colliers.


Sursa

25 February 2010